۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۶۹۴۷
مدیرکل مدیریت بحران اردبیل:
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: رانش زمین و پرتاب سنگ از ارتفاعات ساکنان شهرستان کوثر را تهدید می کند که در این زمینه باید با برنامه ریزی جلوی اتفاقات ناگوار را بگیریم.
علی اسلامی در جلسه شورای مدیریت بحران در شهرستان کوثر اظهار کرد: گزارش هایی مبنی بر ضعف منازل مسکونی شهر گیوی در مقابل پرتاب سنگ از تپه ها و ارتفاعات اطراف ارائه شده که لازم است شهرداری با هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به مطالعه اولیه این گونه تهدیدات با مد نظر قرار دادن وضعیت توپوگرافی شهر گیوی و شناسایی شیب های تند و مناطق پر خطر پرتاب یا ریزش سنگ اقدام  و نسبت به رفع مشکل براساس پیشنهادات کارشناسی توجه کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به این که برای احداث خانه هایی که در معرض این گونه خطرات قرار دارند از شهرداری پروانه ساخت دریافت شده لذا شهرداری موظف است با هدف جلوگیری از وارد شدن صدمات جانی و مالی به صاحبان این بناها با اجرای دیوار نگهدارنده اقدامات پدافند غیرعامل را در حد لزوم انجام دهد.

وی افزود: اولویت های مدیریت بحران استان برای  پیشگیری از خسارت های ناشی از حوادث و سوانح غیر مترقبه و نیز ارتقاء آمادگی آحاد جامعه در مقابله با حوادث احتمالی  است.

اسلامی تصریح کرد: به منظور حصول اطمینان از اجرای دقیق مقررات و ضوابط در حوزه ساخت و ساز، خصوصا بیمارستان ها و ساختمان های دولتی، لازم است دستگاهای  نظارتی، گزارش های دوره ای از روند اجرای ضوابط و مقررات را تهیه و به همراه پیشنهادهای لازم در جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مطرح تا تصمیمات لازم را بگیریم.

وی افزود: کار گروه های تخصصی، موانع و مشکلاتی را که در انجام هماهنگی های لازم بازدارنده اند  به شورای هماهنگی مدیریت بحران ارائه داد تا با مد نظر قرار دادن  مراحل چهارگانه مدیریت بحران  یعنی پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و باز توانی مورد بررسی قرار گیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر