۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۹۳۳
روزنامه آلمانی زبان اشپیگل جزئیاتی پیرامون گجت هایی که توسط سازمان امنیت ملی آمریکا ان اس ای (NSA ) برای جاسوسی از مردم و شرکت ها مورد استفاده قرار گرفته اند منتشر کرد.
گجت (Gadget) به وسایل کوچک مکانیکی یا الکترونیکی گفته می شود که اغلب اندازه ای کوچک دارند و دارای کاربری زیادی در زندگی هستند.

به گزارش ایرنا از پایگاه های خبری؛ روزنامه اشپیگل نوشت:ان اس ای ازیک واحد سری و محرمانه به نام ای ان تی (ANT) برخوردار است که در زمینه تولید فناوری های مرتبط با نصب ابزارها و برنامه های جاسوسی روی کامپیوترها متخصص می باشد.

اگرچه مطلب منتشر شده مربوط به فعالیت این سازمان در چهار سال قبل است ، اما شامل مجموعه ای قابل توجه از گجت ها است و می توان اطمینان داشت که در این مدت هم ان اس ای بیکار ننشسته است و اگر چهار سال قبل این آژانس می توانست یو اس بی بسازد که قادر است روی انواع بردهای اصلی کامپیوتر کار کند ، یا ایمپلنت هایی ( نرم افزارهای کاشتنی ) که در شبکه جاسوسی کنند ، تصور کنید چه کارهایی را با دستگاه های کوچک امروزی می تواند انجام دهد.

چیزهایی مثل تبلت ها و تلفن های هوشمند ، امروزی بهترین گزینه برای جاسوسی به این سبک مدرن می باشند.

می توان به راحتی باطری های آنها را با دستگاه های شنود جایگزین نمود، فرستنده های آر اف را پنهان کرد یا در کارت های حافظه ایمپلنت های جاسوسی قرار داد.

نکته قابل توجه در این میان این است که ان اس ای در حال کار روی جاسوس افزارهایی است که خود را داخل بایوس (BIOS) رایانه های خانگی قرار می دهد.

بایوس یا سیستم ابتدایی ورودی و خروجی ، مجموعه کوچکی از دستورات هستند که روی برد اصلی رایانه قرار گرفته و هنگام راه اندازی سیستم و بالا آمدن ویندوز، مورد نیاز هستند و پایین ترین سطح نرم افزاری است که روی یک رایانه به اجرا در می آید و در حافظه فلش روی مادربرد ذخیره می شود.

هر از چند گاهی سازندگان مادربرد نسخه جدید بایوس را برای رفع اشکلات نسخه قبلی به بازار ارائه می کنند.

این بدین معنی است که مصرف کننده می تواند توانایی نرم افزاری این قطعه را با جایگزین کردن آخرین نسخه آن ارتقا دهد.

اما اکنون این ویژگی که مختص مصرف کنندگان می باشد ، به صورت ناخوشایندی مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

به نوشته اشپیگل، ای ان تی دارای ابزارآلات جاسوسی مناسبی است که می تواند بدون جلب توجه ، آنها را در محصولات دیگر شرکت ها نظیر سامسونگ ، سی گیت(Seagate) و وسترن دیجیتال (Western Digital) جاسازی کند.

اکنون تصور کنید که NSA با تلفن های هوشمند امروزی به کجا خواهد رسید.

اشپیگل این نکته را کاملا روشن ساخته که هیچ سند یا مدرکی دال بر وجود ارتباط میان تولیدکنندگان با این پروژه جاسوسی وجود ندارد ، اما چیزی که مهم است ، دستگاه هایی هستند که فروخته شده و در تلاش برای جاسوسی کردن از مردم می باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر