۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۹۱۱
استان اردبیل
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: مقاوم‌سازی مساکن در نقاط رانشی به ویژه در مناطق کوهستانی که امکان جابه‌جایی فضای کوهستانی و پرتاب سنگ از ارتفاعات فراهم است، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
علی اسلامی دیروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در کوثر اظهار داشت: گزارش‌هایی مبنی بر ضعف منازل مسکونی شهر گیوی در مقابل پرتاب سنگ از تپه‌ها و ارتفاعات اطراف ارائه شده که لازم است شهرداری با هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به مطالعه اولیه این‌گونه تهدیدات با مد نظر قرار دادن وضعیت توپوگرافی شهر گیوی و شناسایی شیب‌های تند و مناطق پر خطر پرتاب یا ریزش سنگ اقدام و نسبت به رفع مشکل براساس پیشنهادات کارشناسی اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه برای احداث خانه‌هایی که در معرض این‌گونه خطرات قرار دارند از شهرداری پروانه ساخت دریافت شده لذا شهرداری موظف است با هدف جلوگیری از وارد شدن صدمات جانی و مالی به صاحبان این بناها با اجرای دیوار نگهدارنده اقدامات پدافند غیر عامل را در حد لزوم انجام دهد.

اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: اولویت‌های مدیریت بحران استان برای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از حوادث و سوانح غیر مترقبه و نیز ارتقا آمادگی آحاد جامعه در مقابله با حوادث احتمالی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین بیان کرد: کارگروه‌های تخصصی موانع و مشکلاتی را که در انجام هماهنگی‌های لازم بازدارنده‌اند به شورای هماهنگی مدیریت بحران ارائه تا با مد نظر قرار دادن مراحل چهارگانه مدیریت بحران یعنی پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی مورد بررسی قرار گیرند

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر