۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۸۸۸
مدیر کل پدفند غیرعامل استانداری هرمزگان گفت : پدافند غير عامل در حوزه علوم دريايي نيازمند يك سندراهبردي و برنامه جامع است.
علی اکبر اخوان در نشست هماهنگی برگزاری نخستين همايش پدافند غير عامل در حوزه علوم دريايي اظهارداشت: برگزاری همایش پدافند غیر عامل در حوزه علوم دریایی با توجه به جغرافیای سیاسی ، اقتصادی ونظامی در استان هرمزگان اهمیت ویژه ای دارد.

اخوان هدف از برگزاری اين همايش راجمع آوری اطلاعات در زمینه تهدید ها و استفاده بهتر از این بستر برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور عنوان کرد.

وی تاكيد كرد: مقاله هايی که به دبیر خانه همایش ارسال می شوند باید از سطح علمی بالایی برخوردار بوده و پاسخگوی نیازهای روز هرمزگان و کشور و متناسب با موضوع و محورهای همایش باشند.

مدیرکل پدفند غیرعامل استانداری هرمزگان با اشاره به سخنان برخی از مسوولان دانشگاه های هرمزگان مبنی بر موجود بودن اطلاعات خلیج فارس و دریای عمان در مراکز علمی آموزشی پاسخ داد : ازدانش و اطلاعات موجود براي جامع تر بودن اين سند و كاربردي كردن آنها استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری این همایش می تواند کمک موثری برای تهیه سندی راهبردی باشد که با استفاده و اجرای آن و پيش بيني، جايگزين هاي مناسب بتوان از وارد شدن خسارت و صدمه به کشور و جامعه در مواقع خطر جلوگیری کرد و یا میزان خسارت ها و تلفات را به کمترین میزان ممکن کاهش داد.

ياد آور مي شود ؛ این همایش در محور های متعدد و مختلفی همچون آلودگی دریا، اقیانوس شناسی، صنایع و علوم دریایی، فیزیک دریا، کاربرد فناوری اطلاعات در پدافند غیر عامل ، فناوری نانو در علوم دریایی و آبزیان در تاریخ های10 و 11 اردیبهشت 93 در بندرعباس برگزار می شود.

تشدید طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در هرمزگان

جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان از قاطعیت پلیس در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و تشدید مقابله و برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر خبر داد.

احمد دادستانی در این رابطه اظهار داشت: در اجرای تدابیر سردار فرمانده انتظامی هرمزگان و در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی و انجام مطالبات مردمی، به منظور مقابله جدی و بی امان با مجرمان و افراد قانون گریز، بامداد امروز طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در یک عملیات مشترک توسط پلیس آگاهی، اطلاعات و یگان ویژه استان در شهرستان بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح از 15 باب منزل متعلق به مجرمان در محلات "22 بهمن"، "خواجه عطاء"،"نایبندجنوبی"، "آیت الله غفاری" و"درخت سبز" بندرعباس بازدید که در این رابطه 59 نفر از مخلان نظم عمومی و متهمان تحت تعقیب قضایی و انتظامی، که بعضا دارای سوابقی از قبیل درگیری، ایجادمزاحمت برای نوامیس و ایجاد رعب و وحشت بودند دستگیر و در بازرسی از منازل و مخفیگاه های آنان مقادیری موادمخدر و تعدادی سلاح سرد از نوع چاقو و قمه کشف و 7 دستگاه موتورسیکلت متعلق به متهمان هم توقیف گردید.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان با تاکید بر قاطعیت پلیس در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و برخورد جدی و قانونی با مخلان نظم عمومی، از همکاری و مشارکت شهروندان با پلیس در شناسایی و کشف جرایم و دستگیری متخلفان، قدردانی و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه ناامنی و فعالیت عوامل تهیه و توزیع موادمخدر در سطح محلات، از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع تا در اسرع وقت نسبت به جمع آوری و دستگیری آنان و پاکسازی محلات اقدام شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر