۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۶۸۸۴
سردار جزایری:
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح،گفت: اولاً باید فضای مجازی و سایبری را به خوبی شناخت و آن را رصد کرد که خوشبختانه در امر رصد این فضا اقدامات قابل توجهی توسط بعضی از دستگاه ها از جمله نیروهای مسلح صورت گرفته است.
سردار سید مسعود جزایری پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد در ستاد سپاه الغدیر با اشاره به وجود برخی نقاط مثبت بخش فضای مجازی و سایبری گفت که بایستی از آن نقاط استفاده بهینه شود.

مسئول امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اولاً این عرصه را باید به خوبی شناخت و آن را رصد کرد که خوشبختانه در امر رصد این فضا اقدامات قابل توجهی توسط بعضی از دستگاه ها از جمله نیروهای مسلح صورت گرفته است.

سردار جزایری بیان کرد: به لحاظ فرهنگی و امنیتی باید تلاش کنیم که اجازه ندهیم دشمن از این دو طریق به نظام ما ضربه وارد کند.

وی با بیان اینکه دشمن در این دو عرصه کوتاهی نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: ابعاد امنیتی آن در سال گذشته و چند ماهه گذشته مشاهده شده است بنابراین در این فضا وظیفه داریم که اقداماتی انجام دهیم که در حال برنامه ریزی و اجرا است.

سردار جزایری با اشاره به مسئله فتنه و قتنه انگیزی های مستمر دشمن ابراز داشت: باید در ابتدا از تحرکات دشمن رصدی دائمی داشته باشبم که خوشبختانه در مجموعه نیروهای مسلح فضاهای مناسبی برای رصد دشمن در عرصه های فتنه گری شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: می توان اعلام کرد جمهوری اسلامی به این لحاظ به روز است و تحرکات فرهنگی، سیاسی و ضد امنیتی دشمن را در رصد خود قرار داریم.

جزایری ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که موجود است به بخش های مربوطه ای که وظیفه دارند در مقابل این گونه تحرکات دشمن، پدافند لازم یا آفند مناسب را داشته باشد، اطلاع رسانی بکنیم.

مسئول امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طیف وسیعی از اقداماتی که سپاه و بسیج در حال انجام آن است که با نفوذ فتنه گران مرتبط است که ان شا الله با آگاهی سازی و اطلاع رسانی جلوی بعضی از نفوذها را که ممکن است وارد بدنه مدیریتی کشور شود، گرفته شود.

سردار جزایری در خصوص تهدید نرم دشمن آنچه که باید به آن توجه داشته باشیم اظهار داشت: اصولاً از پدیده ای که به نام دشمن صحبت می کنیم با ید ببینیم این دشمن چه شاخصه ها و مولفه هایی دارد، از چه توانمدی برخوردار، مبتنی بر چه مدل و مهندسی تهدیدات خودش احصاء کرده است و اعمال دارد می کند و همچنین چگونه باید با این دشمن مقابله کرد.

وی با بیان اینکه در خلاصه ترین کلام می شود گفت دشمن اصلی انقلاب اسلامی سیستم های ابر سرمایه داری و صهیونیزم بین الملل است گفت: بسیاری از قدرت های مطرح جهان را چنین سامانه ای در حال مدیریت است که مبتنی بر این سامانه می شود نام استکبار جهانی را بر آن گذاشت.

جزایری با بیان اینکه بایستی ببینیم استکبار جهانی اصلی ترین راهبردش علیه انقلاب اسلامی چیست خاطنشان کرد: اصلی ترین راهبرد دشمن این است که انقلاب اسلامی نظام استکباری حاکم را با چالش مواجه کرده است بنابراین استکبار جهانی تلاش می کند که آن پدیده را با چالش مواجه کرده را از پیش روی بردارد.

وی ادامه داد: بر این اساس دشمن تلاش همه جانبه ای را در عرصه ها و زمینه های مختلف از جمله سخت افزارانه و نرم افزارنه به عمل آورده است.

مسئول امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: دشمن زمانی که به لحاظ جنگ سخت نظامی به منویات خودش دست پیدا نکرد، جنگ نرم را به طور مفصل و جامع در دستور کار خودش قرار داد و بدین وسیله تلاش می کند جمهوری اسلامی ایران را به تغییر رفتار و یا اگر بتواند در واقع به سرنگونی برساند.

سردار جزایری ادامه داد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران یک دوره جنگ سخت را با موفقیت در برابر طیف گسترده ای از دشمن توانسته طی کند در این راستا آحاد مختلف جامعه و به خصوص نخبگان دانشگاهیان رسانه ها و اصحاب معرفت و بصیرت با برنامه ریزی تلاش کنند در این جنگ دوم یعنی در جنگ نرم، دشمن را با ناکامی مواجه کنند که عبور از این گردنه می تواند فضاهای جدید ی از انقلاب اسلامی و جامعه بشریت به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه سیستم استکبار جهانی در پی نشان دادن چهره مخدوشی از اسلام در افکار عمومی مردم جهان است اظهار داشت: متاسفانه عربستان در به وجود آمدن این چهره مخدوش کمک می کند که ما امیدورایم مسلمانان جهان به خصوص علمای بلاد اسلامی به این مسئله توجه خاص کنند و بیشتر از این اجازه ندهند که کسانی با نام اسلام به مخدوش سازی چهره اسلام اقدام کنند.

جزایری اصل انجام این مذاکرات هسته ای را مورد تأیید نظام خواند و اظهار داشت: اینکه ما بتوانیم با مذاکره باری از بارهایی که دشمن و مخالفین نظام بر کشور ملت ایران تحمیل کردند برداریم یک پدیده مثبت محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم کسانی که خود پدید آورنده این مشکلات برای کشور ما هستند به این راحتی دست از دشمنی و اقدامات ضد ایرانی و ضد اسلامی بر نخواهند داشت.

جزایری ادامه داد: مفهوم دیگر این کلام این است که در کمال بی اعتمادی به غرب در مذاکرات حاضر می شویم و هوشیاری ما در مذاکرات باید در درجه صد باشد.

وی گفت: بدون اینکه ما اعتماد به آمریکایی ها و طرف های مذاکره داشته باشیم باید از مشکلاتی که بوجود می آوردند بکاهیم.

مسئول امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص تحولات سوریه اظهار داشت: اقدامات دولت سوریه در برابر یکی از بزرگترین هجمه های تروریستی تاریخ چند سده اخیر تا به امروز جواب داده است و دشمن چاره ای جز عقب نشینی از سوریه ندارد.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: حضور در هر مذاکره ای مربوط به ایجاد صلح باید مبتنی بر اقتدار دولت و مردم سوریه باشد.

وی ادامه داد: دولت و مردم سوریه کمترین اعتمادی به آمریکاییها و به کسانی که جنگ را به کشور سوریه و به مقاومت تحمیل کردند ندارند و در عین حال ممکن است در مذاکرات حضور یابند که حق ملت سوریه را از این طریق به دست بیاورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر