۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۶۸۸۱
معاون استاندار اردبیل:
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: احداث بیمارستان 500 تختخوابی در اردبیل با صدور مجوز علوم پزشکی و پدافند غیر عامل اجرایی و عملیاتی می‌شود. به منظور کاهش اثرات حوادث در اجرای پروژه‌ها دستگاه‌های اجرایی باید ملاحظات پدافند غیر عامل را لحاظ کنند.
سید کمال‌الدین میرجعفریان در جلسه شورای پدافند غیر عامل در اردبیل اظهار داشت: احداث این بیمارستان که ظرفیت استان را در پذیرش بیماران و حادثه‌دیدگان احتمالی افزایش می‌دهد خود یک آینده‌نگری برای مقابله با حوادث غیرمترقبه است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان با هماهنگی می‌توانند به راحتی مجوز پدافند غیر عامل را تهیه تا در ارتباط با اجرای طرح جامع پدافند غیر عامل با مشکل مواجه نشوند، تصریح کرد: موضوع پدافند غیر عامل نیاز واقعی برنامه‌های فرادستی است که اگر این طرح به درستی از سوی دستگاه‌های اجرایی آماده نشود، دستگاه‌ها هرگز نمی‌توانند بدون این طرح اقداماتی در رابطه با پدافند غیر عامل انجام دهند.

میرجعفریان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: به منظور کاهش اثرات حوادث در اجرای پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی باید در بررسی و طبقه‌بندی زیرساخت‌ها در اجرای طرح‌های خود ملاحظات پدافند غیر عامل را لحاظ کنند.

این مسئول بر تشکیل منظم جلسات کارگروه‌های شورای پدافند غیر عامل استان تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید مشاوران طرح‌ها را برای اعمال ملاحظات پدافند غیر عامل در انجام مطالعات و اخذ کمیسیون ماده 215 برای اجرای پروژه‌های عمرانی ملزم کنند.

وی همچنین از تصویب طرح احداث بیمارستان 500 تختخوابی اردبیل خبر داد و اضافه کرد: بررسی طرح دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با عنوان طرح احداث بیمارستان 500 تختخوابی اردبیل جهت صدور مجوز پدافند غیر عامل توسط اعضای این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با کلیات این طرح موافقت به عمل آمده و به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه اداره کل آب و فاضلاب شهری استان نیز گزارشی کامل و جامع در مورد اهم اقدامات صورت گرفته در جهت رعایت پارامترها و ملاحظات پدافند غیر عامل در اجرای پروژه‌های عمرانی خود ارائه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر