۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۶۸۳۵
سردار جلالی در جمع خبرنگاران ؛
جلالی درباره این که کدام استان ها بیشتر در معرض تهدیدات گوناگون هستند گفت: با توجه به گوناگون بودن تهدیدات شاهدیم استان های مرزی از تهدیدات زیستی و استان های تکنولوژیک از تهدیدات سایبری و برخی استان ها ازتهدیدات در حوزه های اقتصادی مورد آسیب هستند.
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال  خبرنگاران مبنی بر نتایج جلسه وی با استانداران، اظهار داشت: شاهد اولین همایش استانداران دولت تدبیر و امید بودیم و لازم بود مباحثی در ارتباط با پدافند غیرعامل و وظایفی که استانداران در این رابطه دارند، تبیین و گفته شود.  
 
وی افزود: در جلسات قبلی حضور وزیر کشور رسیدیم و وی گفت که فرصت کوتاهی برای پدافند غیرعامل در این جلسه ارائه شود.  
 
سردار جلالی تصریح کرد: من تلاش کردم اهمیت این موضوع را به استانداران محترم بگویم و هم به این توجه بدهم که یکی از موضوعات اساسی در پدافند غیرعامل حفاظت و صیانت از مردم در برابر انواع تهدید است.  
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: با توجه به اینکه استانداران مسئولیت اداره مردم را در کشور به عهده دارند، بایستی نسبت به تاثیر انواع تهدیدات بر حوزه مردم دقت کنند و ملاحظات پدافند غیرعامل مدنظرشان باشد.  
 
وی افزود: جدی‌ترین تهدیدی که امروز در حوزه مردم وجود دارد، تهدید اقتصادی است که تاکید بنده هم این بود که مجموعه سیاست‌های دولت به سمت حمایت و حفاظت از حوزه مردم در بخش اقتصاد به شکلی سازماندهی شود که تاثیر تهدید دشمن که هدفش در حوزه اقتصاد مردم هستند را به نوعی کاهش داده و مدیریت کنیم.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه خروجی جلسه با استانداران برای مردم چه بود، اظهار داشت: جلسه اولیه استانداران بیشتر برای توضیح آنان بود که اهمیت موضوع پدافند غیرعامل شناخته شود.  
 
سردار جلالی تصریح کرد: به دلیل اینکه فرصت کردیم بقیه مطالب را در قالب بسته‌هایی آماده کردیم تا در اختیار استانداران قرار دهیم.  
 
وی افزود: با توجه به اینکه تعویض دولت صورت گرفته، اقداماتی که ما در دولت گذشته انجام دادیم، را خواستیم توسط استاندارهای جدید دنبال شود و ساز و کار آن را نیز به نوعی تبیین کردیم.  
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره نتایج دیدارش با وزیر امور خارجه گفت: یکی از بحث‌های جدی در جلسه با وزیر امور خارجه دفاع حقوقی در حوزه‌های مختلف بود.  
 
سردار جلالی اظهار داشت: تهدیدات جدید حوزه‌های جدیدی از نقض حاکمیت کشور را به وجود می‌آورد که اعم از حملات سایبری و زیستی در حوزه‌های کشور هستند که هنوز ابعاد آن خیلی مشخص نشده است.  
 
وی تصریح کرد: در جلسه با وزیر امور خارجه گفتم که نقض حاکمیت کشور در حوزه سایبری اتفاق می‌افتد و طبیعتا بایستی وزارت امور خارجه نسبت به این امور حساس باشد.  
 
وی افزود: همانطور که اگر به یک پاسگاه مرزی ما که چه صورت اشتباهی و چه عمدی تعرض شود به آن اعتراض و پیگیری می‌کنیم، اگر نفوذی هم در زیرساخت‌های حیاتی و حساس کشور اتفاق بیفتد، آن نیز به نوعی خاک جمهوری اسلامی و در فضای سایبر است و باید شکایت و پیگیری شود.  
 
سردار جلالی اظهار داشت: منافع ملی در این حوزه باید از طریق دفاع حقوقی و قانونی با استناد به قوانین بین المللی دنبال شود که وزیر خارجه هم گفت که نکات بسیار خوبی است و دستوراتی داد تا این موضوع پیگیری شود.  
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره نوع تهدیدات در استانهای مختلف اظهار داشت: در حوزه‌های تهدیدات زیستی استانهای مرزی بیشتر مدنظر هستند که مشخصا هم مرز شرقی و کمی هم مرز جنوبی را در بر می‌گیرد.  
 
وی افزود: وقتی راجع به حوزه‌های اقتصادی صحبت می‌کنیم، تقریبا همه استان‌ها به یک نوع تحت تاثیر هستند و شاید استانهای دوردست‌تر نیز بیشتر تحت تاثیر قرار بگیرند.  
 
سردار جلالی تصریح کرد: در حوزه‌های سایبری استانهای تکنولوژیک‌تر تهدید می‌شوند، مثلا استان بوشهر که حوزه‌های مختلف نفتی در آن قرار دارد یا استان اصفهان که مباحث هسته‌ای را در آن داریم، تهدیدشان بیشتر است.  
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: برای هرکدام از این استان‌ها برنامه خاصی وجود دارد و ساز و کاری داریم که معماری دفاعی در حوزه‌های مختلف شکل می‌گیرد و این باعث می‌شود تا هر استانی متناسب با خودش در برخی از حوزه‌ها تقویت شود. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر