۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۶۸۲۸۱
معاون وزیر ارتباطات برنامه این وزارتخانه برای «مقررات گذاری برای کاربری منظومه های ماهواره ای» را توضیح داد و گفت: آماده تدوین مقررات جامع در صورت ابلاغ شورای عالی فضای مجازی هستیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، صادق عباسی شاهکوه در خصوص برنامه وزارت ارتباطات برای اجرای الزام شورای عالی فضای مجازی نسبت به مقررات گذاری منظومه‌های ماهواره‌ای در فضای مجازی اظهار داشت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سال ۹۹ با هدف رعایت الزامات مقرراتی از سوی دارندگان شبکه‌های ماهواره‌ای، «مقررات حاکم بر حقوق سرزمینی ارائه خدمات ماهواره‌ای در ایران» را تصویب کرد. در این مصوبه، به شرایط خدماتی که اپراتورهای ماهواره‌ای ارائه می‌دهند نیز اشاره شده است.

وی ادامه داد: در راستای تکلیفی که توسط شورای عالی فضای مجازی برای تنظیم مقررات کاربری منظومه‌های ماهواره‌ای در کشور به وزارت ارتباطات سپرده شده است، ما آمادگی داریم که این مقررات گذاری را انجام دهیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه هنوز مصوبه شورای عالی فضای مجازی در این زمینه به ما ابلاغ نشده است، افزود: در صورت ابلاغ این تکلیف و تعیین شرایط برای مدل مقررات گذاری، تدوین این سند در دستور کار این سازمان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای مختلف نیز در این زمینه مقررات گذاری دارند و ما می‌توانیم از الگوی کشورهای دیگر نیز الهام بگیریم تا آنچه مدنظرمان است را تدوین کنیم، گفت: در این زمینه می‌توان مصوبه سال ۹۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص الزامات برای دارندگان شبکه‌های ماهواره‌ای را، مطابق با آنچه که مدنظر شورای عالی فضای مجازی است، بازنگری کرد و یک سند راهبردی مشخص و جامع در این زمینه ارائه داد.

به گزارش مهر، شورای عالی فضای مجازی در آخرین جلسه خود در ۳۰ آذرماه امسال «طرح الزامات و اقدامات مرتبط با کاربری منظومه‌های ماهواره‌ای در فضای مجازی» را بررسی کرد.

در این جلسه مقرر شد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به تنظیم مقررات فعالیت ارائه کنندگان خدمات مزبور در کشور اقدام کرده و مقررات حاکم بر حقوق سرزمینی در ارائه خدمات ارتباطی ماهواره‌ای را تدوین، تصویب و به ارائه کنندگان بین المللی این خدمات و سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط، اعلام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر