۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۸۲۱۴
در سفر سردار رحیمی به کرمان انجام شد
حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان کرمان که به امضای سرلشکر باقری رسیده است از سوی سردار رسول رحیمی به استاندار این استان اعطا شد.
به گزارش پایداری ملی، سردار رسول رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا با حضور در استان کرمان در جلسه ستاد کرونا استان شرکت کرد. 

در این جلسه دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در سطح استان، سطح پوشش واکسیناسیون در استان را نزدیک به ۸۲ درصد اعلام کرد.

وی همچنین اجرای گام به گام طرح موفق شهید سلیمانی در سطح استان را یکی از دلایل کنترل بیماری و کاهش آمار مرگ ناشی از کرونا دانست.

سردار رحیمی نیز در این جلسه با بیان اینکه گستردگی استان کرمان خدمات‌رسانی به تمام نقاط آن را سخت کرده است، اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با مشارکت ارگان‌های مختلف بار مقابله با بیماری کرونا را از دوش کادر درمان برداشت و پس از آن با اجرای گام پنجم این طرح، به سرعت پوشش واکسیناسیون سراسری افزایش یافت که این امر تاثیر بسزایی در مصونیت بخشی جامعه در برابر پیک های آتی بیماری کرونا خواهد داشت.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی، اطلاع رسانی و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری و مخصوصا سویه جدید امیکرون را مورد تاکید قرار داد.

برگزاری شورای پدافند غیر عامل استان کرمان

سردار رسول رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور همچنین در شورای پدافند غیر عامل استان کرمان که با حضور دکتر زینی وند استاندار کرمان، معاون سیاسی-امنیتی استاندار، روسای کارگروه های ۱۲ گانه شورای پدافند غیر عامل و فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شد، شرکت کرد.

در این جلسه رئیس کارگروه انرژی گزارشی از اقدامات پدافند غیر عامل در سال ۱۴۰۰ را ارایه کرد. مدیران اجرایی چند دستگاه اجرایی نیز گزارشی از مهم ترین اقدامات سال ۱۴۰۰ در حوزه پدافند غیر عامل ارائه کردند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان کرمان نیز گزارشی از پیشرفت برنامه‌های مصوب سال ۱۴۰۰ ارائه کرد.

طرح جامع پدافند غیر عامل استان کرمان؛ یک نمونه عالی کشوری

سردار رحیمی در این جلسه ضمن بیان نکاتی در مورد اهمیت رعایت قوانین و مقررات پدافند غیر عامل در تمام سطوح زیر ساختی، از طرح جامع پدافند غیر عامل استان کرمان بعنوان یک نمونه عالی کشوری یاد کرد و افزودند هرگونه طرح توسعه در استان باید بر مبنای طرح جامع پدافند غیر استان صورت پذیرد تا در آینده هزینه حفظ و مصون ماندن آن زیرساخت کاهش یابد. 

وی همچنین وضعیت استان کرمان از نظر مدیریت بیماری کرونا مطلوب ارزیابی کرده و بر رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم عادی انگاری شرایط کرونایی مخصوصا در زمان انتشار سویه اومیکرون، اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی توسط مسئولان استانی برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری و مخصوصا سویه جدید کرونا تا نابودی کامل ویروس منحوس کرونا را مورد تاکید قرار داد.

استاندار کرمان نیز در این جلسه از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست تا نسبت به اجرای برنامه های مصوب سال ۱۴۰۰ اهتمام ویژه بکار برند و نسبت به پیش بینی برنامه های سال ۱۴۰۱ در حوزه پدافند غیر عامل اقدام کنند.

وی همچنین اجرای دقیق گام های طرح شهید سلیمانی تا پایان بیماری کرونا مورد تاکید قرار داد.

اهدای حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل به استاندار کرمان

در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان کرمان با امضای سرلشکر باقری به استاندار این استان اهدا شد.

سردار رحیمی پس از این جلسه با حضور در مرقد مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به مقام شامخ این شهید والامقام ادای احترام کرد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر