۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۶۸۲۲۴
سردار رحیمی در کرمان مطرح کرد
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور بر لزوم اجرای ضوابط پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های حیاتی تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، سردار رسول رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا در ادامه سفر خود به استان کرمان، با سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان دیدار و گفت و گو کرد. 

برنامه ریزی برای برگزاری مراسم دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ترویج مکتب سلیمانی از مهمترین مطالب بیان شده در این جلسه بود. 

فرمانده سپاه ثارالله، کرمان را پایتخت مقاومت جهان اسلام دانست که میزبانی خیل زائران مرقد مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، خود گویای جایگاه ویژه این شهید بزرگوار است.

سردار رحیمی نیز در این جلسه با معرفی طرح جامع پدافند غیر عامل استان مهمترین موضوع برای مصونیت بخشی انقلاب اسلامی مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب را اجرای گام دوم انقلاب و پیوند جوانان با مکتب حاج قاسم دانست. 

وی اعطای حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان کرمان به استاندار کرمان که به امضای سرلشکر باقری رسیده است را در راستای هم افزایی نیروهای لشکری و کشوری مهم دانست. 

بازدید از زیرساخت نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی باغین کرمان

بازدید از زیرساخت نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی باغین کرمان نیز از دیگر برنامه‌های سفر سردار رحیمی به استان کرمان بود. 

مدیرعامل شرکت تولید نیروی شهید سلیمانی در این بازدید گزارشی از وضعیت نیروگاه ارائه کرد و اظهار داشت: در این نیروگاه که به‌عنوان پایلوت توسط مپنا انتخاب شده است اکثر توربین‌های تولیدی در کشور در این نیروگاه تست می‌شود. 

وی ادامه داد: در این نیروگاه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و اجرای مقررات پدافند غیر عامل اکثر قطعات مورد نیاز از صنایع داخلی تامین شده است و همین موضوع باعث شده تحریم‌ها در کارکرد این نیروگاه تاثیری نداشته باشد. 

به گفته مدیرعامل شرکت تولید نیروی شهید سلیمانی در مورد تامین آب نیز با تکیه بر دانش فنی بومی استفاده از فاضلاب تصفیه شده شهر کرمان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان نیز در این جلسه با بیان اینکه دستورالعمل‌های حفاظتی به خوبی در این نیروگاه اجرایی شده است و در حوزه پدافند غیرعامل باعث تداوم کارکرد در شرایط اضطراری خواهد شد.

سردار رحیمی نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز ۹ دی، اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند در این زیرساخت را قابل قبول دانست و از پایلوت قرار دادن این نیروگاه در حوزه پدافند غیر عامل خبر داد. 
سردار رحیمی همچنین با توجه به مسئولیتش در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، در موضوع بیماری کرونا نیز بر رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم عادی انگاری شرایط و توجه به سویه جدید امیکرون تاکید کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان

دیدار با آیت الله علیدادی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان از دیگر برنامه های سفر سردار رحیمی در استان کرمان بود. در این دیدار مدیرکل پدافند غیر عامل استان گزارشی از اقدامات پدافند غیر عامل در استان ارائه کرد. 

سردار رحیمی در این نشست طرح جامع پدافند غیر عامل استان را تشریح و تبیین کرد. 

وی اعطای حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار را نشان از اهمیت ویژه موضوع پدافند غیر عامل در نگاه حاکمیت بیان کرد و توضیح داد: حفظ و حراست از زیرساخت‌های حیاتی در کشور از مهمترین نکات پدافند غیرعامل است چرا باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کرمان نیز در این جلسه بر اهمیت ماموریتهای سازمان پدافند غیرعامل کشور در حفاظت از زیرساختهای حیاتی کشور تاکید و تصریح کرد: استان کرمان از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف برخوردار است که در صورت برنامه‌ریزی درست، فرصت توسعه مطلوبی را برای استان و کشور فراهم خواهد کرد. 

آخرین برنامه سفر سردار رحیمی به استان کرمان، شرکت در جلسه مدیریت و کنترل بیماری کرونا به شیوه محله‌ محور و خانواده محور در محل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بود.

دکتر حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور و مسئول کمیته امنیت روانی و آرامش بخشی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سایر مسئولین کمیته‌های علمی ستاد کرونا استان کرمان در این جلسه حضور داشتند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر