۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۶۸۰۶
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان
اجراي طرح پدافند غيرعامل براي پيشگيري از خسارات احتمالي ناشي از حوادث غيرمترقبه در كلانشهر اصفهان را ضروري بيان كرد.
مهندس رضا اميني صبح روز شنبه در آغاز هفدهمين جلسه علني اين شورا به وقوع زمين لرزه ها در كشور اشاره كرد و آنها را هشداري براي مسئولان به ويژه در كلانشهرها دانست و گفت: بايد با اجراي طرح پدافند غيرعامل و شناسايي نقاط آسيب پذير، ميزان خسارات جاني و مالي احتمالي را در هنگام حوادث طبيعي از جمله زمين لرزه به حداقل برسانيم.

وي طرح ها و پروژه هاي شهري از جمله قطارشهري، پل روگذر امام خميني (ره)، زيرگذر شهيد آقاخاني در خيابان بزرگمهر، گلوگاه هاي محلات و بافتهاي فرسوده و پاركينگ هاي عمومي را از نقاط آسيب پذير در كلانشهر اصفهان بيان كرد و وجود سيستم هاي ايمني در آنها را ضروري دانست و با اشاره به بازديد خود از چندين پاركينگ عمومي در سطح شهر در دو هفته گذشته افزود: متاسفانه اين پاركينگ­ها از وضعيت مناسب و مطلوبي برخوردار نيستند.

رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان، ساختار ظاهري پاركينگ هاي عمومي در اين كلانشهر را نامطلوب بيان كرد و از وجود مشكلات اساسي در ورود و خروج خودروها در اين پاركينگ ها خبر داد و تصريح كرد: متاسفانه در پاركينگ هاي عمومي حقوق استفاده كنندگان رعايت نمي شود و نبود امكانات اطفاء حريق و آلودگي هوا، آنها را در بدترين شرايط و وضعيت ممكن قرار داده است.

 وي با ابراز نگراني از وضــعيت پاركينگ هاي عمومي و خسارات جبران ناپذير ناشي از وقوع حوادث غير مترقبه در اين پاركينگ ها، لزوم استانداردسازي و تجهيز پاركينگ هاي عمومي كلانشهر اصفهان براي كاهش خسارات را مورد تاكيد قرار داد و گفت: مسئولان شهرداري بايد با رسيدگي و رفع مشكلات موجود در پاركينگ هاي عمومي، خسارات و تلفات را در مواقع بحراني به حداقل برسانند.

مهندس اميني جلوگيري از ساخت و سازهاي خلاف به ويژه در مناطق حاشيه­اي كلانشهر اصفهان را خواستار شد و از شكل گيري ساختمان هاي بدون پروانه در محدوده بعضي از شهرداري هاي مناطق خبر داد و اظهار اميدواري كرد: با تغيير مديريتها در حوزه معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان، ساخت و سازهاي خلاف به حداقل ممكن برسد.

وي تلاش مسئولان و مديران در حوزه هاي مختلف شهرداري براي تامين و پرداخت حق و حقوق كاركنان زحمتكش به ويژه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومي در شركت واحد اتوبوسراني و سازمان تاكسيراني را مورد تاكيد قرار داد و با قدرداني از خدمات صادقانه و ارزشمند آنان افزود: خوشبختانه با همكاري مسئولان شهرداري مطالبات معوقه رانندگان شركت واحد اتوبوسراني و درخواست هاي بعضي از رانــندگان تاكــسي پرداخت و مديريت شده است.

رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان اجراي طرح تجهيز ناوگان تاكسيراني به سامانه هوشمند را باعث رضايتمندي و راحتي شهروندان، رانندگان و مسئولان شهرداري دانست و اظهار اميدواري كرد: اين طرح با مشاركت شبكه بانكي و حمايت پيمانكاران و مسئولان امر با كمترين مشكل تكميل و تمام تاكسيهاي موجود در ناوگان تاكسيراني كلانشهر اصفهان به اين سامانه مجهز شوند.

مهندس اميني به افزايش دو برابري تعداد اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان و فراهم شدن زمينه خدمت بيشتر و بهتر به شهروندان اشاره كرد و با بيان اينكه در آينده تاريخ در مقابل اين امر قضاوت خواهد كرد گفت: اعضاي شوراي اسلامي شهر بايد با وقت گذاري و تلاش بيشتر، مسائل، مشكلات و چالشها و حق و حقوق شهر و شهروندان را پيگيري و مطالبه نمايند.

وي از افزايش انتظارات مردم از شوراي چهارم و فراهم شدن شرايط براي خدمات رساني و ارتباط بيشتر با آنان و برگزاري جلسات تخصصي در ساختمان جديد شوراي اسلامي شهر خبر داد و افزود: اعضاي شوراي اسلامي شهر بايد با استفاده مطلوب و بهينه از ظرفيت اين شورا و امكانات موجود، مطالبات و مشكـــلات و خواسته هاي مردم را پيگيري و محقق نمايند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هفدهم دي ماه سالگرد صدور فرمان ننگين رضاشاه مبني بر كشف حجاب گفت: اين امر كه با اعتراض و مخالفت شديد روحانيون و مراجع عظام مواجه شد در جشن فارغ التحصيلي دختران در دانش سراي مقدماتي رسماً اجرايي شد.

مهندس اميني با گراميداشت نوزدهم دي ماه سالگرد قيام خونين مردم قم در سال ۱۳۵۶ افزود: در پي اهانت رژيم محمدرضا شاه به ساحت مرجعيت و رهبري، طلاب، علما، روحانيون و مردم در مخالفت با اين اهانت به پا خواستند و اين قيام زمينه شروع اعتراضات گسترده روحانيون و مراجع عظام و قيام مردم در شهرهاي مختلف و نهايتاً پيروزي انقلاب اسلامي در بهمن ۱۳۵۷ را فراهم كرد.
وي با قدرداني از حضور گسترده مردم اصفهان در مراسم تشييع پيكر استاد علي اكبر پرورش گفت: جمع آوري آثار آن مرحوم براي تكريم مقام استاد پرورش و انتقال به نسل هاي آينده توسط اصحاب فرهنگ و رسانه ضروريست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر