۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۷۸۴
یک کارشناس جمعیت:
فاطمه محمد بیگی گفت: کاهش و افزایش جمعیت بدون توجه به آمایش سرزمینی تهدیدی جدی برای امنیت در لایه های مختلف اجتماعی کشور محسوب می شود چرا که ارتقا پایدار ملی از نظر پدافند غیرعامل و پوشش مرزهای جغرافیایی نیازمند نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات است.

فاطمه محمد بیگی  گفت: کاهش و افزایش جمعیت بدون توجه به آمایش سرزمینی تهدیدی جدی برای امنیت در لایه های مختلف اجتماعی کشور محسوب می شود چرا که ارتقا پایدار ملی از نظر پدافند غیرعامل و پوشش مرزهای جغرافیایی نیازمند نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات است.

این کارشناس جمعیت ادامه داد: یکی از پارامترهای اصلی رصد و آزمایش ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی فرهنگی و امنیتی کشورهاست به طوریکه یکی  از علتهای عضویت چین در شورای امنیت به دلیل جمعیت  زیاد این کشور است.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی افزود: اگرچه هم اکنون جمعیت 75 میلیونی ایران یکی از مولفه های قدرت به صورت می آید اما ضروری است این مولفه قدرت را حفظ کنیم، متاسفانه افزایش پدیده سالخوردگی در کشور همراه با کاهش متولدین و... جوان، تهدید جدی برای قدرت ملی و شکوفایی اقتصادی در آینده محسوب می شود.

محمد بیگی موضوعات تامین رفاه اجتماعی مثل تامین مسکن، اشتغال و درامد از موضوعات اصلی در کاهش جمعیت در سالهای گذشته بر شمرد و اظهار کرد: بر دولتمردان است که بتوانند در جهت تامین امکانات رفاهی گام های موثری بردارند ولی نقش استکبار در راستای تبیین و ترغیب جهت کاهش جمعیت ها بسیار موثر و پیچیده بوده که مورد غفلت قرار گرفته است.

وی در خاتمه افزود: کشور ایران در زمره کشورهایی است که به سمت کهنسالی در حال حرکت است و طبق آماری که سازمان ملل متحد در سال 2010 منتشر کرد اگر ایران به همین رشد جمعیتی ادامه دهد در  80 سال آینده جمعیت بین 31 تا 35 میلیونی را تجربه خواهد کرد که 47 درصد آن را افراد سالمند بالای 60 سال در برمی گیرند و این در حالی است که در خاورمیانه کشورهای عربستان قطر و امارات متحده عربی دارای بیشترین رشد جمعیتی در میان سایر کشورهای منطقه هستند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر