۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۷۷۸۵
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز پنجشنبه نیز تهران در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و با تداوم پایداری و سکون جو تا ساعات پایانی جمعه همراه با ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۴ آذر ۱۴۰۰) در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر است.

با حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد. با عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت پنجشنبه هم‌زمان با افزایش ترافیک به‌تدریج بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت. با افزایش تندی باد تا صبح روز جمعه (۵ آذر ۱۴۰۰) و نیز کاهش تردد خودروها در روز تعطیل برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین در طول روز از تندی باد کاسته خواهد شد که از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. با تداوم پایداری و سکون جو تا ساعات پایانی جمعه همراه با ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت نیز طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۱ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر