۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۶۷۴۳۱
با حضور مدیرکل اقتصاد و رفاه و مناطق آزاد سازمان پدافند غیرعامل کشور؛
به مناسبت هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل و با هدف سنجش سطح آمادگی، مانور قطع برق با رویکرد آمادگی دستگاه ها در برابر حوادث مترقبه فرضی برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، هدف از برگزاری این مانور حفظ آمادگی مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری در شرایط اضطراری قطع برق است.

نحوه عملکرد ارگان های مختلف در این مانور براساس سرعت به مدار آوردن مولدهای اضطراری و طبق چک لیست های استاندارد، در کمیته های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ارزیابی گردید.

تقویت آمادگی واحدهای مختلف در برابر تهدید‌های ناشی از بلایای طبیعی همچون زلزله و ایجاد هماهنگی های لازم بین دستگاه های صنعت آب و برق در راستای مدیریت بحران در این مانور مورد تاکید قرار گرفت.

افزایش توان و مهارت در مواجهه با حوادث غیرمترقبه، برآورد کیفی و کمی تجهیزات و امکانات و نیازمندی ها، ایجاد مهارت و اعتماد به نفس در نیرو‌های عملیاتی و شناسایی کمبود‌ها و نقاط ضعف و همچنین بررسی میزان اثر بخشی و کارایی برنامه های از پیش تعیین شده را می‌توان از اهداف اصلی این مانور به حساب آورد.

گفتنی است؛ اینگونه مانور‌های عملیاتی در راستای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، توانایی دستگاه های اجرایی در برابر شرایط اضطراری را حفظ نموده و آن را به صورت موثر ارتقا می بخشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر