۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۷۳۴۳
امام جمعه ساری:
امام جمعه ساری گفت: پدافند غیر عامل برای ضریب امنیت یک کشور فوق العاده مهم است و همه مسئولان در حوزه کاری خود باید دستور العمل های پدافند غیر عامل را اجرایی کنند .
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی در خطبه های نماز جمعه  ساری افزود : در دیدار اخیر شرکت کنندگان همایش وحدت با مقام معظم رهبری ایشان سخنان مبسوطی را در خصوص سیره مدیریتی پیامبر اکرم (ص) مطرح کردند که صبر ، عدل و اخلاق را به عنوان ویژگی ها و ملاک های مدیر برشمردند .

وی ادامه داد : زمانی که مدیران ما مجهز به این صفات باشند می توانند به موفقیت های لازم در عرصه کار و فعالیت دست یابند .

امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه مدیران باید  عدالت ، اخلاق خوش و در میان مردم بودن را سرلوحه کارهای خود قرار بدهند ، گفت : مدیران در راه خدمتگذاری به مردم نباید انجام این کارها را به ساعت اداری و روزی کاری خلاصه کنند و در تمام ایام هفته و حتی روزهای تعطیل نیز برای رتق و فتق امور مردم پایِ کار باشند .

وی اظهار داشت : مدیریت جهادی با راحتی و پشت میز نشین بودن محقق نمی شود و مدیران این موضوع را به عنوان اصل و اساس در خدمت رسانی مورد نظر خود قرار دهند .

 محمدی لایینی گفت : پیوست عدالت در برنامه ریزی ها مسئولان باید وجود داشته باشد و برنامه و تصمیمات عادلانه صورت بگیرد و مجلس و دولت باید عدالت را سرلوحه کارهای خود قرار دهند .

وی افزود : با روی کارآمدن هر دولتی انتخاب وزرا ، معاونان ، استانداران ، فرمانداران و مدیران کل با نظر کارشناسان انتخاب می شوند و وظیفه این گروه های کارشناسی بسیار سنگین است چرا که می بایست افراد اصلح و لایق را برای این پَست ها انتخاب کنند .

 نماینده ولی فقیه در مازندران گفت :این تیم های کارشناسی باید توجه داشته باشند که شایستگان کنار گذاشته نشوند تا افرادی که لایق مسئولیت ها نیستند به کارگیری شوند .

وی با اشاره به اهمیت نکته سنجی در شناسایی افراد لایق برای تصدی  پُست ها اظهار داشت : به مردم توصیه می کنم که در انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا به دنبال افراد توانمند و لایق باشند و با رای دادن به آنها انتخاب درستی را رقم بزنند .

خطبیب نماز جمعه ساری به مناسبت های پیش روی هفته آینده اشاره و تصریح کرد : تولد حضرت معصومه (س) و نیز شهادت محمد حسین فهمیده نوجوان سیزده ساله ای که امام خمینی (ره) او را رهبر خطاب کرد از جمله مناسب ها است .

وی همچنین از هفته پدافند غیر عامل به عنوان مناسب آتی نام برد و گفت: پدافند غیر عامل برای ضریب امنیت یک کشور فوق العاده مهم است و همه مسئولان در حوزه کاری خود باید دستور العمل های پدافند غیر عامل را اجرایی کنند .

 محمدی لایینی با اشاره به مناسبت سیزده آبان که مصادف با سالروز تبعید امام خمینی (ره)، تسخیر لانه جاسوسی و شهادت جمعی از دانش آموزان به عنوان مهم ترین مناسبت هفته یاد کرد و ادامه داد : این هفته با عنوان هفته مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است که برنامه ویژه ای به همین مناسبت در این هفته در ساری برگزار خواهد شد . 

وی افزود : امام خمینی (ره) با اقتدار و صلابت توانستند چند واژه را به آمریکا نسبت بدهند که جهانی شده است از آن جمله شیطان بزرگ ، آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند ، مرگ بر آمریکا و نیز سفارتخانه های این کشو را به عنوان لانه جاسوسی خطاب کردند.

امام جمعه ساری ادامه داد : امام خمینی شخصیتی بود که فقط از خدا می ترسیدند و تاکید داشتند که آمریکا و اسراییل در این زمینه هیچ غلطی نمی توانند بکنند .

وی با تاکید بر توجه به حضور مردم در نماز جمعه گفت : نماز جمعه خاستگاه شهادت و ایثار شهدا و ایثارگران ما بوده است و امروز نیز باید این کانون را پاس بداریم .

 محمدی لایینی در خصوص فضیلت های نماز جمعه گفت : نماز جمعه رسالتش توصیه به تقوا و تقویت تقوا  در افراد است بنابراین می بایست تقوی را جدی بگیریم و سعی کنیم آدم های با تقوایی باشیم . 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر