۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۶۶
۱۸۴ مانور در شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
به گزارش پایدرای ملی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرپرست شرکت گاز استان از برخورداری ۳۴۲هزار و ۲۸۱ مشترک از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: تا کنون بیش از ۶۰۷۶کیلومتر شبکه توزیع و بالغ بر ۱۹۳هزارو ۵۵۲ انشعاب در سطح استان اجرا شده که با توجه به رو به اتمام بودن طرح‌های گاز رسانی حتی در نقاط صعب العبور مسئله صیانت و نگهداری از شبکه‌های گاز رسانی و همچنین خدمت رسانی به هنگام به مردم باید در صدر اولویت‌ها قرار گیرد.
جهانبخش سلیمیان پدافند غیر عامل را یکی از مهمترین راهکار‌ها برای صیانت از تاسیسات و استحکامات شرکت گاز دانست و گفت: با بهره گیری از پدافند غیر عامل می‌توان از وارد شدن خسارت به تجهیزات و تاسیسات حیاتی جلوگیری کرده و یا میزان خسارت و تلفات ناشی از حوادث را به حداقل ممکن تقلیل داد.

سلیمیان گفت: با برنامه ریزی صحیح، تعیین اولویت‌ها، پیش بینی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در شرایط کاری مختلف باید آمادگی کامل در برابر خطرات احتمالی فراهم شده و با انجام مانور‌های مستمر، هدف دار و کاربردی باید با حفظ و تقویت آمادگی ها، نسبت به تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف اقدام شود.

وی گفت: با ممارست بیشتر است که می‌توان در شرایط بحرانی و در مواردی از جمله سیل، زلزله، اقدامات سایبری و ... به بهترین وجه ممکن عمل کرده و از وارد شدن خسارت به تجهیزات و تاسیسات جلوگیری و میزان خسارت وارده جانی و مالی را به حداقل ممکن رسانید.

سلیمیان با اشاره به ارتباط معین شرکت‌های گاز استانی با یکدیگر در شرایط بحرانی، بر شناسایی محل، اطلاع از امکانات، تجهیزات، نقشه‌ها و ... استان هدف تاکید کرد و گفت: باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که در صورت وقوع هر گونه حادثه احتمالی با زبده‌ترین نیروها، در سریعترین زمان ممکن و با تجهیزات لازمه در محل حضور یافته و برای امداد رسانی به نقطه هدف ضمن جلوگیری از پیشرفت حادثه بتوانیم در سریعترین زمان حادثه را کنترل و مهار کنیم که این مهم جزء با برنامه ریزی، تعیین اهداف، پیش بینی و تجهیز امکانات، تعریف و اجرای مانور با سناریو‌های مختلف برای آماده به کار بودن مستمر امکان پذیر نمی‌باشد.

جهانبخش سلیمیان کیفیت مانور‌های برگزار شده را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: در حد توان و با برنامه ریزی‌های انجام شده، تجهیزات مورد نیاز در مواقع بحرانی پیش بینی شده است.

سلیمیان انجام ۱۸۴ مانور با سناریو‌های مختلف در سراسر شرکت گاز استان، خرید ۴ دستگاه تلفن ماهواره‌ای و همچنین خرید ۲۵ عدد کاپشن برای استفاده اعضای مدیریت بحران را از مهمترین اقدامات این واحد در سال جاری عنوان کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر