۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۷۲۶۳
معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد
در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان یزد با حضور معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور، شروع رسمی تهیه الزامات پدافند غیر عامل در بافت تاریخی و سنتی شهر جهانی یزد و شهر تاریخی اردکان اعلام شد.
به گزارش پایداری ملی، جلسه شورای پدافند غیر عامل استان یزد با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، سردار رسول رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور، معاون سیاسی امنیتی استاندار و روسای کارگروه های تخصصی برگزار شد. در این ابتدای این جلسه گزارش کارگروه بهداشت و درمان استان در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان یزد ارائه شد.

پس از این گزارش، سردار رحیمی به بیان نکاتی در مورد اهمیت و ضرورت رعایت مسائل پدافند غیر عامل پرداخت و در ادامه طرح جامع پدافند غیرعامل یزد را بصورت کلی معرفی و اولویت‌های عمده سازمان پدافند غیرعامل در سطح کشور و استان یزد را تشریح کرد.

وی در ادامه بر ضرورت همدلی در اجرای برنامه های مصوب سال ۱۴۰۰ و لزوم رفع موانع اجرایی تاکید کرد و گفت: با توجه به ابلاغ طرح جامع پدافند غیر عامل استان یزد در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ و عدم اجرای کامل برنامه‌ها در سال ۱۴۰۰، پیش‌بینی برنامه‌های سال ۱۴۰۱ براساس طرح جامع پدافند غیرعامل استان در حوزه‌های مختلف از دیگر موارد مهمی است که تمامی دستگاه‌های اجرایی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مهم‌ترین تهدید استان یزد در حوزه آب است به لزوم اتخاذ یک برنامه جامع برای مقابله با بحران خشکسالی اشاره و بر تشکیل یک تیم تخصصی و کارآمد با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد.
 
مهران فاطمی استاندار یزد  نیز در این جلسه اجرای کامل برنامه های مصوب پدافند غیر عامل را مورد انتظار عنوان کرد و همچنین بر برگزاری پرشور برنامه های هفته پدافند غیر عامل در استان تاکید کرد.

در پایان جلسه ضمن تقدیر از مدیرکل گردشگری استان یزد، شروع رسمی تهیه الزامات پدافند غیر عامل در بافت تاریخی و سنتی شهر جهانی یزد و شهر تاریخی اردکان اعلام شد.

در ادامه برنامه‌های سفر معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور به استان یزد، وی به بازدید از زیرساخت‌های استان یزد پرداخت. بازدید از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در شهرستان بافق یکی از این برنامه‌ها بود که در این بازید مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این شرکت، فرماندار شهرستان بافق و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سردار رحیمی را همراهی می‌کردند. در این بازدید مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ضمن تشریح فعالیت شرکت به بیان مشکلات این مجموعه در حوزه‌های مختلف پرداختند.

پس از این بازدید جلسه شورای پدافند شهرستان بافق با حضور سردار رحیمی، مدیران دستگاههای اجرایی و مدیران شرکت سنگ آهن بافق و سنگان برگزار شد.

در این جلسه، معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن تشریح مسائل مختلف در حوزه پدافند غیرعامل بر رعایت مقررات پدافند غیرعامل و اجرایی کردن دستورالعمل حمل و نقل مواد خطرناک، ابلاغی قرارگاه پدافند شیمیایی کشور تاکید کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر