۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۶۸۸
مدیر بخش امنیت و خلع سلاح وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد این کشور اطمینان دارد ایران پیمان عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای را نقض نکرده و آژانس بین‌المللی انژی اتمی هم تاکنون مدرکی در این رابطه بدست نیاورده است.
 به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "میخائیل اولیانوف" مدیر بخش امنیت و خلع سلاح وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو اطمینان دارند که ایران پیمان مربوط به عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای را نقض نمی‌کند.

اولیانوف در مصاحبه‌ای اختصاصی با این خبرگزاری گفت: من در اینجا می‌خواهم تاکید کنم که ایران بطور کامل توافقات مربوط به تضمین‌های همه جانبه به آژانس بین المللی انرژی اتمی را رعایت کرده و هیچ دلیل و مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این کشور پیمان عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای را نقض کرده باشد. نمی‌دانم چرا برخی دیپلمات‌های غربی با اطمینان از این مسئله صحبت کرده که ایران توافقات مربوط به عدم گسترش را نقض می‌کند. روسیه و آژانس، هیچکدام هیچ مدرکی دال بر این مسئله بدست نیاورده‌اند.

به گفته این دیپلمات بلندپایه، حرف آژانس بین المللی انرژی اتمی فقط این است که این سازمان نمی‌تواند بطور قطع بگوید که هیچ فعالیت اعلام نشده هسته‌ای در ایران صورت نمی‌گیرد، برای اینکه تا زمانی که ایران پروتکل الحاقی پیمان عدم گسترش را امضاء نکرده، امکان بررسی عمیق این مسئله امکان پذیر نخواهد بود.

ایران در ماه دسامبر سال 2003 در «وین» پروتکل الحاقی مربوط به تضمین‌های همه جانبه به آژانس بین المللی انرژی اتمی که فعالیت بازرسان این سازمان برای بررسی دقیق فعالیت‌های هسته‌ای در این کشور را ممکن می‌سازد را امضاء کرد، ولی پارلمان ایران از تصویب این سند خودداری کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر