۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۶۶۵۱
سرپرست امور عشایر ایلام :
سلیمی عنوان کرد: همچنین در عرصه امنیتی با توجه به وجود 420 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق وجود عشایر یک پدافند غیر عامل هستند و از هر سیاه چادر عشایری می توان به عنوان یک پاسگاه نظامی در حفظ و پاسداری از حریم جمهوری اسلامی بسیار مثمر ثمر یاد کرد.
علی سلیمی ظهر امروز در این بازدید از منطقه عشایری فجر در مهران با حضور حجت الاسلام مراد ویسی رئیس اداره عقیدتی سیاسی مرزبانی استان ایلام، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مدیریت امور عشایر استان ایلام، فرمانده گروهان کنجانچم به همراه برخی از مسئولان محلی اظهار کرد: این بازدید در راستای تفاهم منعقد شده فرهنگی بین دو طرف هنگ مرزی و عشایر ایلام است.

وی افزود: در صورت پذیرش این تفاهم نامه دو طرف باید به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی عشایر منطقه و بحث های امنیتی با توجه به مرزی بودن منطقه بپردازند.

سرپرست امور عشایر استان ایلام تصریح کرد: مشکلات عشایر در عرصه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی وجود دارد و باید برای این جامعه که جامعه ای مولد است امکانات بیشتر و بهتری را در نظر بیریم.

وی گفت:  عشایر ایلامی سالانه مقدار هفت هزار و 900 تن گوشت قرمز در کنار سایر محصولات تولید می‌کنند بنابراین مستلزم حمایت بیشتری هستند.

سلیمی عنوان کرد: همچنین در عرصه امنیتی با توجه به وجود 420 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق وجود عشایر یک پدافند غیر عامل هستند و از هر سیاه چادر عشایری می توان  به عنوان یک پاسگاه نظامی در حفظ و پاسداری از حریم جمهوری اسلامی بسیار مثمر ثمر یاد کرد.

وی افزود: عشایر استان ایلام که در مناطق مرزی به واسطه وجود مراتع اسکان دارند دارای مشکلاتی همچون تأمین آب شرب عشایر و صدور کارت تردد و تسهیل در رفت و آمد هستند.

سرپرست امور عشایری استان ایلام تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده با فرماندهی هنگ مرزی شهرستان مهران‌، قول مساعدت داده‌اند که در آینده نزدیک بخشی از مشکلات عشایر منطقه حل شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر