۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۶۵۸۶۴
رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به بهره برداری از مجهزترین بیماستان یون درمانی غرب آسیا در ایران، گفت: این مجموعه هفتمین مرکز درمان مجهز در سطح جهان است که می‌تواند بسیاری از سرطان‌ها را درمان کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، امروز در حاشیه آزمایش بخشی از تجهیزات مهم مرکز ملی یون درمانی در استان البرز، با بیان اینکه امروز شاهد راه‌اندازی مقدماتی تجهیزات مرکز ملی یون درمانی در کرج هستیم، گفت: عملیات احداث و ساخت این مرکز در سال ۸۸ با تأمین مالی ۲۰۰ میلیون یورویی از سوی سرمایه‌گذار و هزینه هزار میلیاردی برای ساختمان ۲۶ هزار مترمربعی آغاز شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه پروژه مرکز ملی یون درمانی ایران را در غرب آسیا بی‌بدیل اعلام کرد و یادآور شد: ما هفتمین کشور جهان هستیم که موفق شده‌ایم چنین بیمارستان مجهزی را راه‌اندازی کنیم، در این مرکز شرایط برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌های سرطانی فراهم است.

صالحی ادامه داد: برای درمان سرطان روش‌های مختلفی از جمله جراحی، شیمی‌درمانی و یا پرتودرمانی وجود دارد؛ در روش پرتودرمانی ضمن از بین بردن سلول سرطانی به سلول‌های سالم نیز آسیب وارد می‌شود اما یون درمانی جدیدترین شیوه‌ای است که در دنیا ایجاد و در آلمان، اتریش و ایتالیا به کار گرفته شده است.

این مقام مسؤول یادآور شد: ایران اولین کشور غرب آسیا است که این کار را شروع کرده است. نیروهای متخصص مورد نیاز برای این مرکز در کشور اتریش در حال آموزش هستند تا زمان راه اندازی بیمارستان خودشان کار را در دست بگیرند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز بخشی از تجهیزات مهم این مرکز آزمایش می‌شود و خود بیمارستان یک سال دیگر راه‌اندازی خواهد شد، گفت: یکی از مسؤولیت‌های سازمان انرژی اتمی رسیدگی به نیازمندان در حوزه سلامت از جمله تأمین رادیوداروهاست و راه‌اندازی این مرکز نیز در راستای همین مسئولیت است که جا دارد در خصوص آن از استاندار البرز و مسئولان وزارت بهداشت تشکر کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر