۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۵۸۰
رهبران شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا در دیدار با باراک اوباما هشدار دادند برنامه‌های جاسوسی سازمان امنیت ملی این کشور به اعتبار جهانی آنها آسیب زده و منجر به کاهش مشتریان آنها در سراسر دنیا شده است.
به نقل از واشنگتن پست، رهبران شرکت‌های بزرگ تجاری و فناوری آمریکا در جلسه ای در کاخ سفید به باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور هشدار دادند که طرحهای جاسوسی آژانس امنیت ملی به شهرت آنها و به طور گسترده تر به اقتصاد آنها ضربه وارد کرده است.

«سیستم‌های سیسکو» (بزرگترین ارائه کننده خدمات اینترنتی و ارتباطی) اعلام کرده است که بعد از افشای اسناد جاسوسی‌های سازمان امنیت ملی آمریکا از شرکت‌های تکنولوژیک و شنود اطلاعات آنها در سراسر جهان، مشتری‌ها به ویژه مشتریان خارجی از کالاهای تکنولوژیک با برند آمریکایی کمتر استقبال می‌کنند.

شرکت‌هایی نظیر IBM، AT&T و Version Communications با سهامدارانی عصبانی خود مواجه هستند و بعضی از آنها به خاطر مشارکت شرکت‌ها در برنامه‌های جاسوسی NSA خواستار تشکیل پرونده حقوقی در دادگاه هستند.

براساس گزارش واشنگتن پست، این شرکت‌ها برای شفافیت بیشتر و بازگرداندن اعتبار خود تحت فشار هستند و خواستار کاهش برنامه های نظارتی دولت هستند.

یک مقام آمریکایی گفت: بیشتر شرکتها در جلسه بر این نکته تاکید کردند و آن را کاملا واضح بیان کردند.

اوباما هم در این جلسه گفت که پیام آنها را شنیده است.

وی گفت: کاخ سفید گروههای ویژه‌ای را برای بازنگری در برنامه‌های نظارتی NSA تشکیل می‌دهد.

افشای برنامه های جاسوسی و نظارتی سازمان امنیت ملی آمریکا توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق این سازمان باعث افزایش بی اعتمادی کشورهای دیگر به دولت آمریکا شده است. افشای شنود مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی کاربران شرکت‌های بزرگ نرم افزاری نیز باعث افزایش نگرانی افکار عمومی جهان از خدمات و کالاهای تکنولوژیک آمریکا شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر