۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۵۲۸۲
از سوی معاون امور صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور تبیین شد؛
معاون امور صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور الزامات فناورانه پدافند غیرعامل در حوزه صنایع فلزی و معادن کشور تبیین کرد.
به گزارش پایداری ملی، مهندس علیرضا مبارک معاون امور صنعت، تجارت و امور دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیش رویداد جشنواره اینوماین 3 که بصورت آنلاین برگزار شد در جمع مدیران صنایع و شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه ایمیدرو به تبیین اهمیت،جایگاه و کارکرد پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف صنعتی پرداخت.

وی گفت: امروزه اکثر کشورهای پیشرفته جهان با هدف کاهش آسیب پذیری و افزایش آمادگی در برابر تهدیدات در حوزه‌های مختلف سایبری، شیمیایی، زیستی، اقتصادی، پرتوی، کالبدی و مردم محور، مراکزی مشابه پدافند غیرعامل در استراتژی دفاعی و سیاسی خود پیش بینی کرده اند.

نخستین گام تحقق الزامات پدافند غیرعامل در صنایع

معاون امور صنعت، تجارت و امور دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: با هدف تحقق الزامات پدافند غیرعامل در صنایع، اولین گام، تدوین آئین نامه ملاحظات تخصصی حوزه های هفت گانه پدافند غیرعامل است تا در نهایت با استقرار و پیاده سازی ساز و کارهای اجرایی مانند رزمایش ها و سامانه های پایش برای ارزیابی فراهم شود.

به گفته وی تدوین آئین نامه ها و ملاحظات در حوزه هفت گانه پدافند غیرعامل و الزام به اجرای این ملاحظات در طرح ها و زیرساخت ها یکی از موثرترین راه های مصون سازی زیرساخت ها و صنایع کشور است.

مبارک به اهمیت اجرای این الزامات در زیرساخت های کشور اشاره کرد و افزود: می توان با انجام رزمایش ها، سامانه های رصد و استفاده از تیم‌های نظارتی خبره از میزان اجرای این الزمات در زیرساخت ها و صنایع کشور اطلاع پیدا کرد.

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای مصون سازی صنایع پر خطر

معاون امور صنعت، تجارت و امور دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: انتظار ما از شرکت های دانش بنیان و شرکت های تحقیقاتی و پژوهشگران و متخصصین حاضر در این جشنواره این است که نسبت به تهیه آیین نامه ها و الزامات تخصصی و طرح های عملیاتی در جهت مصون سازی صنایع پر خطر اقدام کنند.

مبارک خاطرنشان کرد: با مطالعه و رصد الگوهای بین المللی و بومی سازی آن می توان از این الگوها برای ارتقاء ایمنی، امنیت و پایداری صنایع کشور منطبق بر ضوابط و الزامات پدافند غیرعامل استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه هدایت و راهبری در تدوین آئین نامه ها و الزامات که توسط شرکت های دانش بنیان تهیه می شود بر عهده سازمان پدافند غیرعامل کشور است.

به گزارش پایداری ملی سومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی با عنوان «اینوماین 3» با تأکید بر فناوری‌های نوین و High Tech در حوزه معدن و صنایع معدنی از جمله هوش مصنوعی، رایانش ابری، کلان داده، بلاکچین، مدلسازی سه بعدی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق، رباتیک، اینترنت اشیاء، اتوماسیون، واقعیت مجازی در مرداد ماه سال جاری توسط موسسه پژوهشی و آموزشی یونیدرو (مشترک دانشگاه تهران و ایمیدرو) برگزار خواهد شد.

ایده‌پردازان و صاحبان‌نظران می‌توانند، حداکثر تا تاریخ 15/04/1400 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال ایده‌ها و چالش‌های خود به سایت موسسه یونیدرو به آدرس Unidro.ir و سایت اختصاصی جشنواره به آدرس Innomine.ut.ac.ir مراجعه نمایند.


الزامات فناورانه پدافند غیرعامل در حوزه صنایع فلزی و معادن کشور

الزامات فناورانه پدافند غیرعامل در حوزه صنایع فلزی و معادن کشور

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر