۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۴۵۹
سرپرست اداره پدافند غیرعامل کردستان مطرح کرد
سرپرست اداره پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت: باید با تدوین و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه با هدف حفظ و صیانت از منابع و ذخایر زیست محیطی در قالب طرح‌ها و دستورالعمل‌های پدافند غیر عامل در کردستان اقدام کرد.
مراد جعفری در جلسه قرارگاه پدافند غیر عامل استان کردستان با محوریت بحث تشکیل قرارگاه پدافند زیستی(شفا) اظهار کرد: به منظور رسیدن به اهداف مورد نظر در اجرای دستورالعمل‌های اجرایی قرارگاه زیستی (شفا) در سطح استان باید تمهیدات لازم برای اجرای صحیح وظایف حوزه‌های ششگانه آن شامل انسان، دام، نباتات، غذا، دارو و آب فراهم شود.

وی گفت: به دلیل اهمیت شناخت راه‌های صیانت و کاهش خطرات در این حوزه باید تلاش شود تا آسیب‌ها در هنگام بروز خطرات احتمالی به حداقل ممکن برسد.

سرپرست اداره پدافند غیرعامل استانداری کردستان تصریح کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی بویژه دستگاه‌های عضو این قرارگاه  باید  با درک حساسیت‌های موجود در این حوزه نسبت به ارتقا سطح آمادگی خود  برای همکاری بیشتر با قرارگاه اقدام کنند.

وی گفت: مقوله پدافند غیر عامل به خاطر حفاظت از جان و مال آحاد افراد جامعه و منافع کشور از اهمیت محوری برخوردار است لذا در این راستا انتظار می‌رود کلیه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان نگاهی فرابخشی و ویژه در این حوزه داشته باشند.

جعفری تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی مرتبط با مبانی پدافند غیر عامل، همکاری در جهت تحقق اهداف سند راهبردی پدافند غیرعامل ، اطلاع رسانی مناسب با همکاری صدا و سیما و رسانه‌های جمعی، تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های قرارگاه پدافند غیر عامل و اجرای مانورهای آمادگی را از مهم‌ترین برنامه های مورد نیاز برای نهادینه شدن مبانی پدافند غیر عامل در جامعه برشمرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر