۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۴۵۷۹
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با بیان اینکه در استان تهران 8 هزار و 324 بیمار بستری هستند،گفت:باید واکسیناسیون در استان تهران با سرعت بیشتری انجام شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه جلسه این ستاد با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان تهران، بیان داشت: 8 هزار و 324 بیمار بستری هستند که 2 هزار و 95 بیمار در بخش مراقبت ویژه قرار دارند.

وی ادامه داد: در بیست و چهار ساعت گذشته 1460 مورد بستری داشتیم که 205 مورد آنها در بخش مراقبت ویژه هستند؛ضمن اینکه طی 24 ساعت گذشته نیز 1340 بیمار ترخیص شده و 14 هزار و 600 مراجعه سرپایی داشتیم. 

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: در طول این هفته و تا انتهای هفته آینده با تموج آماری روبه‌رو خواهیم بود که نه افزایش و نه کاهش خواهیم داشت؛ ضمن اینکه در خیز چهارم، امواج توفنده‌ای به سمت بهداشت و درمان آمد و بحمدلله در این خصوص توفیقاتی داشته‌ایم. 

زالی با بیان اینکه با تمشیت لازم، تخت‌های بیمارستانی توزیع شده است، تأکید کرد: باید واکسیناسیون که شروع شده با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند، ممکن است با خیز جدید و ویروس جدیدی روبه‌رو باشیم. 

وی با اشاره به خصوصیات ویروس‌ جدید کرونا، یادآور شد: نکته مهم ویروس کرونا و جهش آن سرایت‌پذیری بالاتر آن است که در نتیجه مرگ و میر بیشتری خواهد داشت. 

زالی تأکید کرد: شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک‌  سهل‌الوصول‌ترین روش برای جلوگیری از ابتلا حتی ویروس‌های جهش‌یافته است. 

وی با تأکید بر ضرورت سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور به ویژه استان تهران، بیان داشت: استان تهران دارای بالاترین تعداد سالمند، جانباز و گروه‌های پرخطر و چگالی بالاست و این کفایت نمی‌کند؛ چرا که بخش‌های زیادی هنوز واکسینه نشده‌اند و برای کاهش میزان مرگ و میر، قبل از ویروس‌های جدید، باید به سرعت واکسیناسیون انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر