۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۴۵
رحیمی:
معاون اول رییس جمهوری با یادآوری اعمال تحریم های ناجوانمردانه علیه نظام مالی و بیمه ای جمهوری اسلامی ایران گفت: به رغم بروز برخی مشکلات این تهدیدها باعث ایجاد فرصت های جدید در صنعت بیمه کشور شده است.
به گزارش پايداري ملي،ˈمحمدرضا رحیمیˈ روز دوشنبه در نوزدهمین همایش ملی و پنجمین همایش بین المللی بیمه و توسعه در سخنانی اظهارداشت: صنعت بیمه ایران توانسته است تحریم ها را دور بزند.

وی افزود: ایران توانست انحصار ظالمانه برخی کشورها در پوشش بیمه ای طرح های پیچیده و بزرگ مانند پالایشگاه ها، فرودگاه ها و کشتیرانی را در هم بشکند.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: اکنون شرکت های بیمه ایرانی توانسته اند علاوه بر پوشش نفتکش های حامل نفت صادراتی کشور به اقصی نقاط جهان با ایجاد پوشش های مناسب بیمه ای برای سایر محموله های وارداتی و صادراتی، تلاش دشمنان را برای محدود کردن تجارت خارجی ایران خنثی کنند.

رحیمی همچنین بر ضرورت توجه به گسترش فعالیت شرکت های بیمه ایرانی در عرصه ˈبیمه های عمر و زندگیˈ تاکید کرد و یادآور شد: با وجود اهمیت و کارکردهای بسیار به خصوص تامین پس انداز مطمئن برای زندگی و آینده افراد خانواده، این رشته هنوز جایگاه شایسته خود را نیافته و نقش آن در اقتصاد کشور و در میان خانواده ها کم رنگ شده است.

وی ادامه داد: با کمک نهادهای آموزشی و تبلیغات مناسب رسانه ها باید برای درک مفهوم واقعی و مزایای بیمه عمر فرهنگ سازی کرد.

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که صنعت بیمه کشور طی سال های اخیر با سیاست گذاری ها، تمهیدات و تشویق های مناسب شکوفا شده است، خاطرنشان کرد: در دولت های نهم و دهم توجه بیشتری به صنعت بیمه نسبت به گذشته شده است و براساس آمارهای رسمی با افزایش ضریب نفوذ بیمه، حق بیمه تولیدی کشور حدود 500 درصد رشد داشته است.

رحیمی خاطرنشان کرد: اکنون جایگاه جهانی ایران در شاخص حق بیمه تولیدی ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از مجموع 25 شرکت بیمه ای فعال در کشور، 24 شرکت آن غیردولتی هستند. البته صنعت بیمه ایران هنوز ظرفیت های بسیاری دارد که باید با ارایه انواع خدمات نوین بیمه ای در بازار ازجمله فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری و فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی و همچنین افزایش ارتباطات با شرکت های بیمه غیرایرانی، بسترهای توسعه این صنعت را فراهم کنیم.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: با گسترش این صنعت می توانیم پوشش های بیمه ای را حتی به کشورهای همسایه و همچنین به سراسر جهان اسلام گسترش دهیم.

رحیمی همچنین گفت: آمارهای بین المللی حاکی از پایین بودن ضریب نفوذ بیمه و سرانه حق بیمه در دنیای اسلام است و در حال حاضر سهم بیمه در اکثر کشورهای اسلامی از یک درصد تولید ناخالص داخلی فراتر نرفته است.

وی با بیان این که بازار بیمه اسلامی درحال توسعه است، اظهار داشت: شرکت های بیمه اسلامی می توانند روش ها و مهارت های متعارف را از کشورهای خارجی فراگیرند اما برای رشد به سرمایه گذاری های عظیمی نیاز دارند.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی کارشناسان در سال 2015 ارزش حق بیمه ها در کشورهای اسلامی به مرز 4/7 میلیارد دلار می رسد.

رحیمی یادآور شد: رشد اقتصادی و جمعیتی کشورهای منطقه و نبود پوشش بیمه ای اکثریت مسلمانان بیانگر وجود زمینه مساعد برای رشد انواع بیمه در منطقه است.

وی با تاکید بر این که در دنیای کنونی صنعت بیمه از مهم ترین بخش های نظام مالی در هر کشور است، تصریح کرد: ایجاد امنیت اقتصادی، اجتماعی و روانی، پذیرش خطرات متنوع سرمایه گذاری در بازارهای پول و سرمایه بدون حضور فعال شرکت های بیمه امکان پذیر نیست بنابراین صنعت بیمه هر کشور می تواند با حمایت از برنامه های اقتصادی، تاثیر قابل توجهی بر رشد، توسعه و پیشرفت اقتصادی داشته باشد.

نوزدهمین همایش ملی و پنجمین همایش بین المللی بیمه و توسعه امروز همزمان با 13 آذر ماه روز بیمه با حضور رحیمی معاون اول رییس جمهوری، ˈسید شمس الدین حسینیˈ وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره مدیران عامل صنعت بیمه، پژوهشگران و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر امور اقتصاد و دارایی از دانشنامه صنعت بیمه کشور رونمایی شد.


گزارش خطا
برچسب ها: رحيمي تحريم
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر