۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۴۳۲۴
نائب رئیس مجلس با بیان اینکه مذاکره بدون برداشتن همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی معنا ندارد، گفت: مذاکره نباید فرسایشی و مرحله‌ای باشد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، در پایان جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در تذکر آیین نامه گفت: قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها در مجلس به تصویب رسید. بر اساس این قانون مقرر شد تا ۵ اسفند تحریم‌ها برداشته شود وگرنه ایران اجرای پروتکل‌ الحاقی را لغو خواهد کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات وین گفت: مجلس اطلاعی از جزئیات مذاکرات ندارد. خبرهایی به ما رسیده که کلاه گشاد جدیدی به سر کشور گذاشته شده است. تیم مذاکره‌کننده باید در چارچوب مصوبات مجلس مسائل را پیگیری کند.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌هایی که به ما رسیده آمریکایی‌ها تحریم‌ها را چند بخش و اعلام کردند تنها بخشی از تحریم‌ها را برمی‌داریم؛ این بازی جدید آمریکایی‌ها است.

پژمانفر افزود: اروپایی‌ها تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کردند اما خبرها حاکی از آن است که تیم مذاکره‌کننده دست به دامن اروپایی‌ها شده‌اند. چطور می‌توانید از دولت‌هایی تقاضای واسطه‌گری داشته باشید که امروز تحریم‌های جدیدی علیه ما تصویب کرده‌اند؟

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید این سیاست‌ها روی سفره مردم تأثیر داشته باشد. متأسفانه فقر افزایش یافته، سفره مردم کوچکتر شده و مشکلات امنیت غذایی پیدا کرده‌اند که حاصل سیاست‌های غلط دولت است.

وی تأکید کرد: باید روشن شود که تیم مذاکره‌کننده بر سر چه موضوعاتی مذاکره می‌کند. خفت، خواری و ذلتی که مذاکرات برای ملت ایجاد می‌کند، باید روشن شود. متأسفانه مذاکرات زمان ندارد و پایان نمی‌یابد. هر تعهد و مذاکره‌ای را خارج از چارچوب قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها محکوم می‌کنیم.

پژمانفر ادامه داد: اگر کسی خارج از چارچوب مصوب مجلس مذاکره کند، باید مورد پیگرد قضایی قرار گیرد.

در ادامه نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: دولت نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند. مذاکره بدون برداشتن همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی معنا ندارد. مذاکره نباید فرسایشی و مرحله‌ای باشد. مجلس پای قانون مصوب ایستاده است.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را رصد می‌کند. به دوستان مذاکره‌کننده هم توصیه می‌کنیم که اگر نمی‌توانید کاری کنید، مذاکرات را فرسایشی و مرحله‌ای نکنید زیرا مجلس با مذاکرات برخلاف قانون راهبردی مخالف است.

نیکزاد افزود: آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد که آمریکایی‌ها در وین و هتل حضور نخواهند داشت و هیچ مذاکره‌ مستقیم و غیرمستقیمی با آمریکا نخواهیم داشت اما متأسفانه آمریکایی‌ها در هتل مستقر بودند و این برخلاف اظهارات عراقچی است. به دولت توصیه می‌کنیم قانون را رعایت کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خط قرمز ما قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر