۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۴۲۵۷
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: اهرم‌های تشویقی برای اجرای نسخه الکترونیکی درتعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی رضایی درباره تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۰ افزود: تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۰ توسط هیأت وزیران ابلاغ شده است که نقاط قوت مهمی دارد و با توجه به نرخ تورم سال گذشته، رشد تعرفه‌های پزشکی تا حدود زیادی خواسته‌های جامعه پزشکی را برآورده کرده و منجر به رضایت مندی نسبی خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نقاط قوت تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۰ این است که با توجه به قوانین برنامه توسعه کشور باید برنامه الکترونیکی را نیز پیش ببریم و در نتیجه در تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۰ دو نوع تعرفه مشخص شده که در این زمینه مشوق‌هایی برای نسخه نویسی الکترونیک هم در نظر گرفته شده است. اگر نسخه‌ها به صورت الکترونیکی نوشته شود، دریافتی‌های پزشک به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

معاون سازمان بیمه سلامت بیان کرد: البته باید نظارت‌های لازم از طرف وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی، تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی انجام شود تا از تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۰ سو استفاده نشود و کسی که به طور مثال نسخه را غیر الکترونیک نوشته، از تعرفه‌های الکترونیک استفاده نکند.

رضایی اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت پیشنهاداتی به شورای عالی بیمه سلامت ارائه کرده که پوشش بیمه‌ای را در خدمات سرپایی در سال ۱۴۰۰ ارتقا بدهد و جزئیات آن را پس از تصویب در این شورا اعلام می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر