۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۶۳۵۵
همان طور که نیووت گینگریچ در مبارزه های جدی خود علیه شریعت در ایالات متحده آمریکا بارها به این افراد تکیه داشته و به آنها استناد کرده است. پنج شخصیت کلیدی مسوولیت هماهنگ سازی طیف گسترده ای از اطلاعات دروغین را درباره اسلام و مسلمانان در جامعه آمریکایی امروز بر عهده دارند.

گروهی کوچک از بنیادهای محافظه کار و افراد ثروتمند خیّر به ادعای ما، در حکم خون و مایه حیات شبکه اسلام هراسی در آمریکا هستند که با پشتیبانی از یک سیستم عصبی مرکزی متشکل از خوشه ای از کارشناسان دروغ پردازی، کار خود را انجام می دهند. همان طور که نیووت گینگریچ در مبارزه های جدی خود علیه شریعت در ایالات متحده آمریکا بارها به این افراد تکیه داشته و به آنها استناد کرده است. پنج شخصیت کلیدی مسوولیت هماهنگ سازی طیف گسترده ای از اطلاعات دروغین را درباره اسلام و مسلمانان در جامعه آمریکایی امروز بر عهده دارند.

این شبکه کوچک موضوعات و پیام هایی تولید می کند که بیشتر این پیام ها بر اساس فعالیت شبکه ای در هم تنیده ای از بودجه های مالی، رهبران مهم، شخصیت های رسانه ای و مسوولان انتخاب شده به وسیله مردم شکل می گیرد. به طور کلی پنج اتاق فکر اصلی وجود دارد که با مدیریت کارشناسان و استادان دانشگاهی مسوولیت اصلی هماهنگی را درباره محتوای ضد اسلامی موجود در جامعه بر عهده دارند که این محتوای ضد اسلامی گفتمان ملی آمریکایی امروز را بشدت آلوده کرده است. این افراد عبارتند از:

فرانک گافنی در مرکز سیاست گذاری امنیتی

فرانک گافنی

فرانک گافنی

دیوید یروشاملی در انجمن آمریکایی ها برای وجود محور موجودیت ملی

دیوید یروشاملی

دیوید یروشاملی

دانیل پاییز در اتاق فکر خاورمیانه

دانیل پاییز

دانیل پاییز

رابرت اسپنسر از سازمان نظارت بر جهاد و متوقف کردن اسلامی سازی جامعه آمریکا

رابرت اسپنسر

رابرت اسپنسر

استیون امرسون در پروژه پژوهشی تروریسم

استیون امرسون

استیون امرسون

 

این ۵ نفر به طور فعالانه مشغول دامن زدن به اسلام هراسی و نمایش تصویری بسیار نادرست از اسلام هستند، یعنی همان دینی که ۶/۱ میلیارد نفر در جهان از جمله ۶/۲ میلیون نفر آمریکایی جزو پیروان آن به شمار می روند. به طور کلی از نظر آنان گفتمان اسلام یک جهان بینی ذاتا خشن است که تلاش می کند بر تمام آمریکایی ها و غیر مسلمانان غالب شود.

نگرش نادرست و غیردقیق فردی چون اسپنسر درباره اسلام عبارت است از "تنها دینی در جهان که برهان و نگرشی توسعه یافته و سیستم حقوقی آشکاری دارد که خشونت را در برابر غیر هم کیشان خود مجاز می پندارد و مسلمانان باید برای چیرگی نظام اجتماعی اسلام بر تمام جهان با دیگران وارد جنگ شوند. ”

این گروه ۵ نفره با جهان بینی افراطی خود مبارزه ای جدی را برای تعریف دین به عنوان یک جهان بینی تمامیت طلب و برهان سیاسی – نظامی – حقوقی آغاز کرده اند که از نظر آنان این جهان بینی فقط می کوشد تا تمدن غرب را نابود سازد.

با این حال نه پیروان تحصیل کرده اسلام و نه مسلمانان معمولی هیچ کدام این تعریف از دین را نمی پذیرند. در واقع چگونگی پیروی از قانون در میان مسلمانان متفاوت است.

دین اسلام مانند دیگر ادیان اصول ده گانه ندارد. به جای آن قانون دین به عنوان قانون ایده آل وحی شده از سوی خداوند مطرح می شود و در طول قرن های گذشته بر اساس تعریف اندیشمندان اسلامی این قانون الهی تلاش می کند تا عدالت، انصاف و رحمت را از راه عبادت های فردی مذهبی مانند نماز و روزه در جامعه برقرار کند، اما کارشناسان دروغ پردازی با تعریف نادرست از دین و وصف آن به عنوان مشکل اصلی، فعالانه این استدلال را مطرح می کنند که فقط تعبیر افراط گرایانه آنها از اسلام تعریف اصیل و درست است، بنابراین طیف گسترده دیگری از تعبیرها و تعریف ها که درون اسلام قرار دارد، از نظر این افراد بی معنی است و جایگاهی ندارد. بدین ترتیب شک و شبهه های بسیاری درباره مسلمانان واقعی آمریکایی در جامعه به وجود آورده اند.

نکته دیگر این که این کارشناسان دروغ پردازی با بزرگ نمایی گسترده چنین وانمود می کنند که اسلام افراطی با حضور و همیاری مسلمانان فعال آمریکا در زندگی مدنی اجتماعی و سیاسی این کشور در حال رخنه و نفوذ به بدنه این کشور است. اگر به جنجال ایجاد شده در سال ۲۰۱۰ پیرامون موضوع "انجمن پارک ۵۱″ در منطقه پایین منهتن نگاهی بیندازیم می توانیم به این نکته برسیم که آنها چگونه توانسته اند این دروغ را جا بیندازند که مساجد دیگر مکان های عبادت نیستند؛ بلکه اسب های تروایی هستند که جهان بینی اسلام افراطی را درون جامعه منتشر می کنند.”

در واقع پارک ۵۱ اسم تازه پروژه کردوبا است که در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک مرکز برنامه ریزی شده در جامعه مسلمانان آمریکا تشکیل شد، ۲ خیابان آن طرف تر از منطقه "گراند زرو” همان جایی که برج های دوقلوی تجارت جهانی قرار داشت، "امام فیصل عبد الرئوف” یکی از سازمان دهندگان اصلی این پروژه همکاری مستقیمی با شورای شهر نیویورک، پلیس FBI و وزارت کشور آمریکا برای مبارزه با افراط گرایی اسلامی داشته و دارد.

مرکزی که او به تازگی منتشر کرده، بر اساس الگوی موجود در مرکز "Y” در خیابان ۹۲ نیویورک شکل گرفته که یک مرکز اجتماعی یهودی است و فعالیت های گوناگونی را در این شهر سازماندهی می کند. عبدالرئوف در توضیح نیت ها و هدف های خود در ساخت این مرکز می گوید که ما فقط می خواهیم با افراط گری بجنگیم. این مرکز برنامه هایی برای ساخت یک استخر شنا، یک زمین بستکبال، یک کتابخانه و مکانی برای اقامه نماز را در دست بررسی دارد.

* برگرفته از کتاب "اسلام هراسی در غرب” اثر محمدرضا دهشیری

شبستان


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر