۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۳۰۶
مسئول بسیج مهندسین صنعتی:
مسئول بسیج مهندسین صنعتی گفت: بسیج به عنوان تشکل مردمی در سراسر کشور می‌تواند هم به لحاظ تشکیل اتاق فکر و هم تشکیل و محقق کردن پدافند غیرعامل نقش به سزایی داشته باشد.
محمداسماعیل کفایتی در نخستین سمینار آموزشی پدافند غیرعامل که صبح امروز به مناسبت هفته بسیج و به منظور افزایش توان علمی و آشنایی بیشتر بسیج مهندسین با آخرین دستاوردهای حوزه پدافند غیرعامل در سالن پیامبر اعظم اراک برگزار شد، اظهار داشت: ترویج و عملیاتی شدن سیاست‌گذاری‌ها و منویات مقام معظم رهبری در موضوع پدافند غیرعامل از موارد بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل به معنی کاهش تهدیدها و خسارت‌های ناشی از عوامل طبیعی و غیرطبیعی با استفاده از روش‌های غیرنظامی و به کار نبردن جنگ افزارها است.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی کشور افزود: اقشار تخصصی و متخصصین به خصوص بسیج مهندسین می‌توانند نقش‌آفرینی بیشتری در حوزه پدافند غیرعامل به لحاظ ارتباط با مباحث ساختمانی، ابنیه‌ها، زیرساخت‌ها و واحدهای کشاورزی و تولیدی داشته باشند.

کفایتی خاطرنشان کرد: سازمان پدافند غیرعامل در سراسر کشور با همکاری بسیج توانسته برنامه‌های ترویجی خوبی در حوزه پدافند غیرعامل اجرا کند و برنامه‌هایی نیز به منظور عمق بخشی تخصصی به پدافند غیرعامل توسط نیروی انسانی که توانایی بالایی برای مقابله با تهدیدها را دارند، اجرا کند.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده با برگزاری کارگاه‌های تخصصی به شکل موضوعی و تخصصی در تمام بخش‌ها و حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و عمرانی این مهم محقق شود.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی کشور با بیان نقش و جایگاه پدافند غیرعامل بیان کرد: در حوزه صنعت در کشور، مصرف بالای انرژی به ویژه سوخت‌های فسیلی، بنزینی، گاز و گازوئیل تهدید بزرگی محسوب می شود.

کفایتی با اشاره به اینکه در بحث فن‌آوری اطلاعات نیز در بخش امنیت شبکه تهدید بالایی در کشور وجود دارد، گفت: خوشبختانه با توسعه و به روز شدن فن‌آوری اطلاعات حمله‌هایی که به تاسیسات نرم‌افزاری موجود در تاسیسات هسته‌ای و نفتی کشور صورت می‌گرفت، اقدامات خوب و مقابله‌های مناسبی توسط بسیجیان صورت می گیرد.

وی با اشاره به حرکت موج تحصیلات از لیسانس به فوق لیسانس و دکتری و جلوگیری از بیکاری افراد تحصیل کرده و فرار مغزها بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب در راستای کارآفرینی و خود اشتغالی تاکید کرد.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی کشور با بیان اینکه زمانی معضل کشور بی‌سوادی بود و اکنون بیکاری تحصیل کرده‌ها معضل است، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل عدم وجود ظرفیت‌های مناسب دولتی برای به کارگیری قشر تحصیل کرده، حرکت به سمت ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و خود اشتغالی ضرورت دارد.

کفایتی از فعالیت بیش از 350 هزار مهندس بسیجی در کشور خبر داد و افزود: در بخش بسیج مهندسین صنعتی بیش از 75 هزار عضو در سراسر کشور وجود دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر