۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۸۰
امروزه استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی فضای ابری برای ذخیره‌سازی فایل‌های بزرگ، بسیار رواج پیدا کرده است که در این گزارش به مهم‌ترین سرویس‌های ذخیره‌سازی فضای ابری در جهان اشاره می‌کنیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ وابستگی به سخت‌افزار و زیرساخت پرهزینه، به طرز محسوسی رو به کاهش است و بیشتر کاربران و شرکت‌های تجاری ترجیح می‌دهند به‌جای استفاده از سخت‌افزار و زیرساخت پرهزینه، فایل‌ها و اپلیکیشن‌های خود را در فضای ابری ذخیره کنند و این موضوع روزبه‌روز رواج بیشتری پیدا می‌کند.

از زمان ظهور اینترنت تاکنون، بسیاری از شرکت‌ها از ذخیره‌سازی محلی فاصله گرفته و به استفاده از سرورهای پرقدرت آنلاین روی آورده‌اند؛ امروزه کافی است نگاهی به ویدیوها و موسیقی‌هایی که در طول روز تماشا می‌کنیم بیاندازید، در گذشته این فایل‌ها را در دستگاه‌های خود ذخیره می‌کردیم اما امروزه به‌صورت آنلاین از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

یکی از مزایای ذخیره‌ی ابری داده‌ها این است که در هر زمان و مکانی که باشید و با استفاده از هر دستگاهی، می‌توانید به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید، به‌علاوه، در صورت استفاده از سرویس ابری، فضای محدود حافظه‌ی دستگاه خود را کمتر اشغال خواهید کرد.

اگر بخواهید پرونده‌های بزرگ را به صورت آنلاین ارسال کنید، روش‌های زیادی برای این‌ کار وجود دارد بدون این مشکل خاصی درمیان باشد که در این گزارش تعدادی از بهترین‌‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم که اکثریت قریب به اتفاق آنها رایگان هستند اما برای استفاده حداکثری از آنها باید کاربران مبالغی را واریز کنند!

سرویس "Idrive" پیشکسوت ذخیره‌سازی ابری است که تعداد زیادی فضای ذخیره‌سازی آنلاین را با هزینه فوق‌العاده کم به شما ارائه می‌دهد و این سرویس 5 ترابایت با قیمت نزدیک به 4 دلار را برای سال اول ارائه می‌دهد که بسیار مناسب است و همچنین از دستگاه‌های نامحدود نیز پشتیبانی می‌کند.

نسل جدیدی از خدمات انتقال پرونده‌های بزرگ وجود دارد که مبتنی بر مرورگر هستند و دارای فناوری اختصاصی داخلی برای تسریع در بارگذاری پرونده‌های بزرگ هستند که "Masv " یکی از آنها است و بازیگران دیگری از جمله "Aspera"و  "Signiant " نیز وجود دارند که در انتقال پرونده‌های عظیمِ بالای 20 گیگابایت در فضای ابری تخصص دارند.

یکی از ساده‌ترین راه‌‌حل‌ها برای مشکل ارسال پرونده‌های بزرگ، عدم استفاده از نرم‌افزارهای فشرده‌سازی فایل مانند زیپ است که در مواردی که چندین فایل وجود دارند بسیار مفید است چراکه با کم کردن حجم فایل‌های بزرگ، می‌تواند همه موارد را در یک پوشه قرار بدهند و همچنین اکثر سیستم‌ عامل‌های اصلی می‌توانند فایل‌های زیپ را بدون هیچ‌گونه نرم‌افزار اضافی استخراج کنند.

اما سریع‌ترین راه برای انتقال تعداد زیادی فایل بزرگ، از طریق اینترنت نیست بلکه این امر با استفاده از هارددرایو  یا هاردهای اکسترنال‌ با ظرفیت بالا است، همه ارائه‌دهندگان سرویس‌های فضای ابری بزرگ همانند مایکروسافت، گوگل و آمازون توانایی انتقال داده‌های زیادی را با استفاده از درایوهای دیسک سخت دارند.

به عنوان مثال هارد اکسترنال "WD MY BOOK DUO" با 719.67 دلار و ظرفیت 20 ترابایت، بزرگترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین هارد اکسترنال در رده خود است و ذکر این نکته نیز ضروری است که انتقال محتوای این هارد اکسترنال غول‌پیکر 20 ترابایتی، نزدیک به 1 ماه طول خواهد کشید، ضمن اینکه یک نسخه از پرونده‌های خود را به صورت بک‌آپ باید نگهدارید و اطلاعات ارسالی نیز به صورت رمزگذاری شده ارسال خواهد شود.

  "Gmail" یکی از سرویس‌های برتر حوزه فضای ابری را ارائه داده است و به شما امکان می‌دهد تا پرونده‌هایی تا حداکثر 25 مگابایت را به پیام‌های ایمیل پیوست کنید و لازم به ذکر است که می‌توانید پرونده‌های بزرگ را به سرعت در فضای ذخیره‌سازی خودتان ذخیره کنید.

پیام‌های جیمیل فقط می‌توانند پیوست‌هایی با اندازه 25 مگابایت داشته باشند اما وقتی حجم پرونده‌ها خیلی بزرگ می‌شوند، گوگل به شما این امکان را می‌دهد که تا آنها در "Google Drive" خود قرار بدهید و پیوندی را برای اشتراک‌گذاری ارسال کنید؛  گوگل برای کابران خود 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان را فراهم کرده است.

"FTP" یا پروتکل انتقال فایل در مقایسه با سرویس‌های ابری مانند "Google Drive" و "Dropbox" بسیار قدیمی است اما هنوز هم یکی از بزرگترین روش‌ها برای بارگذاری و بارگیری پرونده‌ها است. همه سیستم‌عامل‌ها از FTP پشتیبانی می‌کنند و تعداد زیادی وبسایت و افزونه وجود دارد که از بارگیری داخل مرورگر شما پشتیبانی می‌کنند اما تنها نکته منفی این است که شما باید به یک سرور از راه دور مانند سرویس میزبانی وب دسترسی داشته باشید؛ بسیاری از شرکت‌ها مانند "DriveHQ" نزدیک به 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه می‌دهند که این قیمت‌ها مناسب بوده و قابل مقایسه با ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری است.

"مدیافایر" نیز یک ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی ابری است که با ثبت‌نام رایگان در آن می‌توانید 10 گیگابایت فضا را دریافت کنید؛ این سرویس به شرط متصل کردن حساب‌های فیس‌بوک و توییتر و نصب آن در تلفن همراه تا 40 گیگابایت نیز فضای رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد! که این فایل‌ها می‌توانند مستقیماً از طریق رایانه یا وب بارگذاری شوند.

اشتراک‌های پرداختی از 4 دلار در ماه آغاز می‌شود و شامل 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی، محدودیت سنگین 20 گیگابایتی در اندازه پرونده و همچنین حذف آگهی‌های مزاحم است. یکی از ویژگی‌های سودمند، پیوندهای یکبار مصرف این است که مطمئن می‌شوید به محض اینکه گیرنده، فایل‌های شما را بارگیری کردند، دیگر دسترسی به آنها وجود ندارد.

سرویس "Hightail" با رویکرد تمرکز بر کاربران تجاری ساخته شده است که هنگام ثبت‌نام می‌توانید فضاهای ویژه‌ای برای پرونده‌ها و پروژه‌های مختلف ایجاد کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. نسخه رایگان این سرویس فقط به اشتراک‌گذاری پرونده‌هایی با اندازه حداکثر 100 مگابایت اجازه می‌دهد و اشتراک Pro آن از 12 دلار در ماه در دسترس است و شامل فضای کاری نامحدود و پشتیبانی از پرونده‌های حداکثر 25 مگابایتی است و همچنین محدودیتی در تعداد افرادی که می‌توانند در هر زمان مشخص به یک پرونده دسترسی پیدا کنند نیز، وجود ندارد.

"WeTransfer" یکی از ساده‌ترین سرویس‌هایی است که برای به اشتراک‌گذاری پرونده‌های بزرگ استفاده می‌شود؛ یا یک حساب رایگان، می‌توانید حداکثر 2 گیگابایت را انتقال بدهید اما با پرداخت 12 دلار در ماه یا 120 دلار در سال می‌توانید با ارتقای سرویس، تا 20 گیگابایت را در هر بار و به صورت کلی 1 ترابایت را ذخیره‌سازی کنید و همچنین می‌توانید برای بارگیری پرونده‌ها یک گذرواژه را تنظیم کنید.

سرویس "Dropbox" یکی از سرویس‌های معروف جهانی ذخیره‌سازی فضای ابری است که با ثبت‌نام رایگان در آن، همه پرونده‌هایی که به پوشه Dropbox شما منتقل می‌شوند، می‌توانند با استفاده از یک لینک وب به اشتراک گذاشته شوند؛ Dropbox یک سرویس اولیه رایگان دارد که به شما فضای ذخیره‌سازی 2 گیگابایتی را ارائه می‌دهد که می‌توانید با ثبت‌نام در Dropbox پلاس با پرداخت 9.99 دلار در ماه، این محدودیت را به 2 ترابایت افزایش بدهید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر