۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۲۷۳
پژوهشگران گروه بيهوشي و پرستاري دانشگاه علوم پزشکي مشهد به منظور ارتقاء کیفیت درمان در مراکز درمانی و پیش بیمارستاني موفق به طراحي و ساخت لوله تهویه حلقي- مری شدند.
سيد حسین ذوقی کارشناس ارشد بیهوشی و احمد کرچی کارشناس پرستاری بیمارستان امام رضا (ع) با همفکری و راهنمائی اساتید گروه بيهوشي و طب اورژانس موفق شدند اختراع خود را به ثبت برسانند.

سيد حسین ذوقی یکی از مخترعین در این رابطه گفت: با توجه به نیاز دانشجویان در حرفه پرستاری و بیهوشی و دانشجویان گروه پزشکی و تکنسین ها و کارشناسان 115 و بخصوص نیاز به ارتقاء کیفیت درمان در مراکز درمانی و پیش بیمارستانی، اقدام به تهیه و اختراع لوله تهويه حلقي – مري Pharango – Esophago Ventilation Tube تك مجرا با دوكاف نمودیم که متناسب انتظار عمومی در برآوردن نیاز بیماران است.

وی گفت: اختراع لوله تهويه حلقي – مري حاصل تلاش شبانه روزی برای دستیابی به راهی بمنظور ارتقاء کیفیت درمان بود که در بخش درمان و حمایت فکری دوستان نزدیک در بخش های درمانی و راهنمایی های اساتید طب اورژانس پس از يک سال و نيم به نتیجه رسید.

همچنین احمد کرچی کارشناس پرستاری و مخترع دیگر این وسیله گفت: بيشتر اوقات بروز شرايط اورژانسي و استرسي در توانمندي کارشناسان و تكنسين های بيهوشي و اورژانس تاثير بسزايي دارد. لذا وجود لوله تهويه حلقي – مري متناسب با ساختمان داخلي حلق و مری شکل می گیرید و در كارگذاري مطمئن لوله بطور موثر مناسب است.

وی کاربردهای دستگاه را مناسب در بيماران با لوله گذاري سخت، جلوگیری از آسیب رساندن به تراشه و تارهای صوتی، کاربری آسان در بيماران بخش هاي اطاق عمل، بخش هاي اورژانس بيمارستاني و اورژانسهای خارج بيمارستاني، تسهیل روند باز نگهداشتن و حفظ راه هوایی و قابل استفاده در همه مکانها برشمرد.

این کارشناسان در خصوص برنامه هاي توليد انبوه اين وسيله نيز اظهار داشتند:‌ هنوز تلاشی برای تولید انبوه آن نشده است و منتظر پیشنهادات شرکت های تولید کننده لوازم پزشکی هستیم با اين حال هم اکنون در پژوهشکده بوعلي دانشگاه علوم پزشکي مشهد اقداماتي براي بازاريابي اين محصول انجام داده ايم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر