۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۲۱
معصومی عنوان کرد:
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت: مدیریت بحران باید در برابر حوادث آمادگی داشته باشد.
به گزارش پايداري ملي، غلامرضا معصومی در کارگاه مدیریت بحران در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: استرس ناشی ازبروز حوادث از مسائل مهمی است که باید توجه ویژه ای برای پیشگیری از عوارض آن شد.

معصومی افزود: ایجاد مدیریت واحد و اثرگذار در حوزه مدیریت بحران، آمادگی مستمر شبکه ها و کیفی سازی چرخه مدیریت بحران محور آموزش های مذکور در این کارگاه ها است.

رئیس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور با اشاره به اهمیت این کارگاه اضافه کرد: افزایش و گسترش آموزش و آگاهی و فرهنگ ایمنی و آماده سازی مسولان و مردم برای رویارویی با عواض ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیر مترقبه وبویژه زلزله و پدیده های جوی و اقلیمی ازسیاستهای کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه است.

معصومی آشنایی با مدیریت لجستیک، برنامه های جامع بازتوانی روانی و اجتماعی آسیب دیدگان حوادث، لزوم توجه ویژه به تقویت نظام بیمه و حمایت های تشویقی و مالی، پبشگیری و کاهش خطرپذیری و آشنایی با پدیده های حادثه خیز نوین ،از جمله این آموزش ها در کارگاه های مدیریت بحران دانست.

وی اضافه کرد: تغییرات جوی، بروز خشکسالی ها، طوفان، گرمای شدید و باران های ناگهانی در سال های اخیر بیانگر آن است که این مهم از چالش های جدی آینده کشور خواهد بود و مدیریت بحران باید برای آن پیش بینی و آمادگی لازم را داشته باشد.

معصومی اضافه کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت های بین بخشی دستگاه ها در چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی مدیریت بحران، بسیار اهمیت دارد و به عنوان یکی از محورهای مهم آموزش مد نظر است.
گزارش خطا
برچسب ها: بحران حوادث
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر