۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۶۱۷۹
مدير كل پدافند غير عامل استان يزد در برنامه زنده تلويزيوني مطرح كرد:
در برنامه زنده تلويزيوني كه رروز شنبه 11 آبان از شبكه تابان يزد به نمايش در آمد آقاي محمد رضا صباغيان مدير كل پدافند غير عامل استان يزد به تبيين و تشريح پدافند غير عامل پرداختند.
صباغيان در ابتدا بيان داشت كه ما دو نوع دفاع داريم كه يكي دفاع عامل و ديگري دفاع غير عامل است بطوريكه دفاع عامل وظيفه ذاتي نيروهاي مسلح است و دفاع غير عامل به مجموعه اقداماتي اطلاق مي‌شود كه مستلزم به كارگيري جنگ افزار نبوده و با اجراي آن مي‌توان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات و تاسيسات حياتي و حساس نظامي و غيرنظامي و تلفات انساني جلوگيري نموده و يا ميزان اين خسارات و تلفات را به حداقل ممكن كاهش داد. ايشان خندق، قلعه، برج و بارو را از مصداقهاي پدافند غير عامل در گذشته بر شمردند و بيان كردند كه امروز با توجه به پيشرفت علم و تكنولوژي تهديدات نيز تغيير كرده است و پدافند غير عامل نيز بايستي متناسب با اين رشد حركت نمايد.

 صباغيان با اشاره به اين سخن مقام معظم رهبري كه"من به پدافند غير عامل اهميت مي دهم." ، "پدافند غير عامل بايد مانند شعله اي بلند شود."، "پدافند غير عامل يك اصل خواهد بود براي هميشه ،نه براي يك مقطع خا صي" و " پدافند غيرعامل مثل مصونيت سازي بدن انسان است . از درون ما را مصون ميكند و معنايش اين است كه اگر دشمن تهاجمي هم بكند اثري نخواهد كرد . كاري كنيم كه ما مصونيت درخودمان بوجود بياوريم ، اين با پدافند غيرعامل تحقق پيدا مي كند . بنابراين اين مسئله ، مسئله بسيارمهمي است كه بايستي راه بيفتد. " اهميت پدافند غير عامل را متذكر شدند.

وی در ادامه بيان داشتند كه پدافند غير عامل در بين عموم مردم و حتي برخي از مسئولين نيز غريب واقع شده است در حاليكه كشور همچون سوئيس كه سالهاست جنگي در آن واقع نشده است به گونه به پدافند غير عامل پرداخته كه حتي خانه هاي مردم نيز داراي پناهگاههايي كه تا 3 ماه مواد غذايي مورد نياز را تامين مي نمايد و يا كشوري مثل سوريه در حد وزارت خانه در اين امر اهميت قائل شده است و يا جايي ديگر كشوري همچون چين داراي شهر زيرزميني است كه جمعيت دو و نيم ميليوني را در خود جاي ميدهد و اين موارد باعث ميشود كه دشمنان كمتر طمع كنند كه به كشوري حمله كنند.

محمدرضا صباغيان از پدافند غير عال به عنوان ارزانترين، موثرترين و صلح آميز ترين دفاع نام بردند كه بدون ايجاد هر گون حساسيت براي دشمنان باعث مي شود كه دشمنان ما طمع نكرده و به فكر حمله نظامي به كشور نباشند و به نوعي بدون اينكه ما از تسليحات استفاده نماييم از خود دفاع نموده ايم و در نتيجه خطر حمله دشمن را تا حد زيادي كاهش داده ايم و اين محقق نمي شود مگر با فرهنگ سازي و نهادينه كردن پدافند غير عامل در كشور. چنانچه مترو هاي ما مستحكم باشد و كاركردهاي چند منظوره داشته باشد و يا مراكز صنعتي ما در مكانهاي مناسب در نظر گرفته شود، مي توان گفت كه به پدافند غير عامل پرداخته شده است و اين موارد مصداقهايي از عينيت بخشيدن به پدافند غير عامل است.

در موضوع انتقال آب كه سال گذشته روي داد اگر مديريت خوب در آن زمان نبود موضوع داراي تبعات اجتماعي زيادي مي شد و چنانچه موضوع پدافند غير عامل در انتقال آب به يزد ديده شده بود قطعا تبعات و آسيب پذيري آن كاهش مي يافت.

سال گذشته با وارد كردن واكسن آلوده اي بخشي از طيور ما تلف شدند و اين يكي از تهديدهاي حوزه زيستي است.

ايشان در خاتمه بحث بيان كردند كه خواب و غفلت نتيجه اش به طمع انداختن ديگران است و آمادگي نتيجه اش صلح و آرامش است.

ايشان در دقايق پاياني برنامه، برتر شدن استان يزد و هرمزگان به عنوان استانهاي برتر در زمينه پدافند غير عامل را تبريك گفتند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر