۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۱۳۷۷
با حضور جانشین وزیر دفاع و رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در ستاد وزارت دفاع صورت گرفت؛
همزمان با گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل ، سند استاندارد پدافند غیر عامل دفاعی در وزارت دفاع با حضور سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور رونمایی شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار تقی زاده دراین مراسم با تبریک هفته پدافند غیر عامل به همه دست اندکاران و متولیان این امر مهم در کشور اظهارداشت: پدافند غیر عامل به معنای کاهش اسیب پذیری است و تلاش کردیم در همه مجموعه های وزارت دفاع این امر را متناسب با استانداردهای بومی جاری و سازی سازیم.
 
وی به نقل از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درخصوص نقش و کارکرد پدافند غیر عامل گفت: یکی از اقتضائات پیاده سازی پدافند غیر عامل دستیابی به علم این موضوع، بررسی دقیق و همه جانبه و کسب صلاحیت های لازم است و این مهم را درسال های اخیر با توجه به رشد فناوری ها، گستردگی تهدیدها و خصوصا تهدیدات نوین، با کمک سازمان پدافند غیر عامل کشور، با جدیت در وزارت دفاع دنبال کردیم.
 
جانشین وزارت دفاع در خصوص سند استاندارد پدافند غیر عامل دفاعی گفت: این سند یک شیوه نامه بومی رعایت استانداردها در همه سطوح  است که به دست متخصصان امر در وزارت دفاع و با حمایت سازمان پدافند غیر عامل کشور تهیه و تدوین شده است.
 
جانشین وزیر دفاع با بیان اقدامات مهم دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع و موسسه استاندارد دفاعی در خصوص  تحقیق، پژوهش و کمک به تدوین استانداردهای دفاعی گفت: موسسه استاندارد دفاعی در سال های اخیر در فرایند تهیه و تدوین استانداردهای مورد نیاز وزارت دفاع همکاری های گسترده ای داشته است و کنون یکصد استاندارد در حوزه های دفاعی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه پدافند غیر عامل موثر بوده است را تهیه و تدوین کرده است.
 
جانشین وزیر دفاع و رئیس شورای عالی پدافند غیر عامل وزارت دفاع استانداردهای استتار، اختفا و فریب،  الزامات حفاظت فیزیکی و محیطی، الزامات امنیتی و حفاظتی برگزاری مراسم نظامی، الزامات حفاظتی تردد به اماکن نیروهای مسلح، الزامات امنیتی شبکه همکاران دفاعی نیروهای مسلح و مدیریت بحران و برنامه های تداوم عملیات را بخش هایی از استانداردهای پدافند غیر عامل بر شمرد که موسسه استاندارد دفاعی تهیه و تدوین شده است.
 
وی شیوه نامه فنی و مهندس حفاظت فیزیکی نوین را از موارد مطروحه در این سند عنوان کرد و گفت: در جهت حرکت به سوی استفاده از فناوری های نوین در حفاظت فیزیکی و جایگزین کردن با روش های سنتی، پرهزینه و نامناسب در برابر تهدیدات نوین، راهکارهای حفاظت فیزیکی پیشنهادی با توجه به محیط های استقراری و بر پایه استفاده از تجهیزات و فناوری های نوین در این سند ارائه شده است.
 
سردار تقی زاده با بیان اینکه تدوین دستورالعمل ها و استاندارد ها، وحدت رویه، امکان انتقال تجارب و ارزیابی آمادگی در حوزه پدافند غیر عامل را فراهم میکند گفت: باتوجه به افزایش حوزه و گستره تهدیدات خصوصا تهدیدات نوین، ضروری است اسناد پشتیبان و بازنگری مستمر در این اسناد به عنوان یکی از اولویت های مهم معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع همواره در دستور کار باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر