۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۶۱۳۳۶
سردار جلالی در دیدار با استاندار قم:
سردار غلامرضا جلالی گفت: با راه اندازی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا می توانیم امیدوار باشیم که کرونا مهار شود چون برای مقابله با این اپیدمی باید رویکردی کنگشرایانه به کار گرفت.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعمل کشور، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز پنجشنبه هشت آبان ماه در دیدار با بهرام سرمست استاندار قم با تاکید بر اینکه برای مقابله با کرونا از ابتدا سازمان پدافند غیرعامل کشور بر استفاده از ظرفیت های قرارگاه زیستی و ساختار وزارت کشور تاکید داشت، گفت: خوشبختانه با تدبیر مقام معظم رهبری این موضوع اخیرا در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد توجه قرار گرفت و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا تشکیل شد.

وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور در سال های اخیر با استفاده از ساختار پدافند غیرعامل در استان ها موضوع آموزش، ارتقا آمادگی و رزمایش در حوزه مقابله با تهدیدات نوین را پیگیری کرده است، گفت: باید به جای رویکرد درمان محور، رویکرد بهداشت محور را در دستور کار قرار دهیم تا فشار از روی سیستم درمان کشور برداشته شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور متذکر شد: به جای رویکرد انفعالی در برابر شیوع بیماری کرونا باید رویکردی کنشگرایانه داشته باشیم.

سردار دکتر جلالی در خصوص مباحث بودجه و ساختار پدافند غیرعامل در استان ها نیز گفت: سازمان پیشنهادات مشخصی در خصوص طرح تشکیل سازمان را در اختیار مجلس قرار داده است که انتظار داریم این پیشنهادات با موافقت دولت نیز همراه شود.

راه اندازی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی باعث مهار رشد کرونا می‌شود/در برابر کرونا باید رویکرد کنشگرایانه داشته باشیم

استاندار قم: ساختار منابع و اعتباری پدافند غیرعامل تقویت شود

بهرام سرمست نیز در این دیدار با تبریک هفته پدافند غیرعامل و تشکر از برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل در وزارت کشور اظهار کرد: ما نیازمند اصلاح ساختار و تقویت منابع اعتباری برای پدافند غیرعامل هستیم تا ماموریت های مهم پدافند غیرعامل اجرایی شود.
وی با بیان اینکه ما در این بخش نیازمند پشتیبانی همه جانبه هستیم تصریح کرد: باید در برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه 1400 مسئله پدافند غیرعامل بیش از گذشته دیده شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش عمومی و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل باید کاری جدی تر صورت بگیرد زیرا امروز شاهد تحول در مفاهیم تهدید و بروز و ظهور تهدیدات مدرن هستیم که راهبری مقابله با آن برعهده سازمان پدافند غیرعامل است.

راه اندازی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی باعث مهار رشد کرونا می‌شود/در برابر کرونا باید رویکرد کنشگرایانه داشته باشیم

به گفته استاندار قم در حوزه پدافند غیرعامل برای استان ها باید در درجه نخست اولویت تهدیدات احصا شود، که در این مهم به نظر می‌رسد در استان قم بحث تقویت پدافند زیستی در اولویت قرار داد.

وی با بیان اینکه از تدبیر مقام معظم رهبری و تصمیم ریاست محترم جمهور برای تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا دلگرم شدیم، تصریح کرد: اعتقاد داریم برای مقابله با کرونا نیازمند هم افزایی تمام توان کشور هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر