۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۱۱۵
رزمایش پدافند غیرعامل به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در هنرستان فنی ‌و حرفه‌ای شهدای شهر آبیک برگزار شد.

دفاع غیرعامل به مجموعه‌ای از تمهیدات، اقدامات و طرح‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از ابزار، شرایط و حتی‌‌المقدور بدون نیاز به نیروی انسانی به صورت خود اتکا صورت می‌گیرد.

برگزاری رزمایش‌های پدافند غیرعامل در مدارس از یک سو توان دفاعی دانش‌آموزان را در زمان بحران افزایش داده و از سوی دیگر پیامدهای بحران را کاهش و آمادگی دانش‌آموزان را در برابر حوادث طبیعی و بحران‌های احتمالی موجود فراهم می‌کند.

با توجه به بحران‌خیز بودن کشور چه به صورت طبیعی و چه غیرطبیعی باید از هر جهت آماده مقابله با مشکلات و بحران‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از آنها باشیم.

یکی از راه‌ها در این خصوص آموزش دانش‌آموزان در زمینه بحران‌ها است، چراکه رعایت پدافند غیرعامل در تمام حوزه‌ها یک ضرورت است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک صبح امروز در حاشیه رزمایش پدافند غیرعامل که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در هنرستان فنی ‌و حرفه‌ای شهدای شهر آبیک برگزار شد، اظهار داشت: این رزمایش که جنبه آموزشی دارد برای آمادگی دانش‌آموزان در برابر حملات غیرنظامی دشمنان مانند جنگ نرم و سایبری، شایعه‌سازی و تبلیغات سوء برگزار شده است.

احمد نوروزی افزود: همچنین دانش‌آموزان در این رزمایش از آموزش‌های لازم در مقابله با زلزله، اطفای حریق، مواد شیمیایی و رادیواکتیو آشنا شده و آمادگی لازم را کسب می‌کنند.

وی اضافه کرد: سی‌دی‌های آموزشی پدافند غیرعامل بین معلمان و دانش‌آموزان مدارس مقطع متوسطه دوره اول و دوم که درس آمادگی دفاعی دارند، توزیع شده تا دانش‌آموزان و معلمان با این نوع پدافند آشنا می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: رزمایش پدافند غیرعامل برای ارتقای سطح آمادگی دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث و مقابله با تهدیدات دشمن برگزار شده که این رزمایش سبب آمادگی و هوشیاری دانش‌آموزان در برابر تهدیدات احتمالی دشمن و حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر