۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۰۹۶
امام جمعه ابرکوه:
مام جمعه ابرکوه، خواستار تلاش برای فرهنگ سازی در مورد پدافند غیرعامل شد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ابرکوه با اشاره به قرار گرفتن در هفته پدافند غیرعامل و معرفی این عنوان اظهار داشت: پدافند یعنی دفاع و غیرعامل نیز به معنای غیرمسلح است و در مجموع، دفاع غیرمسلح در کشور باید به صورت پدافند غیرعامل فعال باشد، یعنی اقدام‌هایی که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری و تداوم فعالیت‌های ضروری برای پایداری و مقاومت ملی است، صورت گیرد.

وی عنوان کرد: از قدیم وقتی انسان‌ها در برابر حملات حیوانات وحشی به غار پناه می‌بردند، تا بعدها که با ساختن خانه و برج و بارو و قلعه از زندگی فردی و جمعی خود حفاظت می‌کردند، به این مقوله عمل کرده‌اند و حتی این موضوع در حیوانات نیز مشاهده می‌شود به عنوان نمونه، لاک پشت با احساس خطر، در لاک خود فرو می‌رود و این حرکت همان پدافند غیرعامل است.

حسینی ادامه داد: در کشور ما به ویژه در مورد مراکز تصمیم گیری، مراکز ثقل، مراکز حیاتی و حساس و مهم باید از اصول حفاظتی و پدافند غیرعامل برخوردار باشیم و ساز و کارهای لازم برای کاهش آسیب پذیری این مراکز مهم در برابر تهدیدات اندیشیده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید با حسن تدبیر مدیران، کشور به لطف خدا به جایی برسد که به فرموده مقام معظم رهبری، دشمنان از مقابله با آن مایوس شوند و دستاوردهای فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی از بین نرود و همه متوجه باشیم که این امر از ضروریات است.

خطیب جمعه ابرکوه تأکید کرد: باید ملت ما به ویژه در مورد جوانان، هوشیارانه باشد و حتی خودشان را در برابر تهاجم فرهنگی در فضای سایبری مصونیت ببخشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم ابراز داشت: خدای متعال به حماسه سازان کربلا و حادثه کربلا و عاشورا و حتی تا قیامت به زوار کربلا عنایت خاص دارد و ائمه معصومین (ع) هم در برپایی مراسم عاشورا و زیارت و مرثیه خوانی برای امام حسین (ع) اهتمام خاص داشتند و شیعیان هم بر همین امر از اولیای خود تأسی کردند و امیدوارم همه و همه به این مهم بپردازید.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به در پیش بودن 17 آبان، سالروز ورود امام رضا (ع) به ابرکوه اذعان داشت: به همین مناسبت دو سال است که 17 آبان به نام روز ابرکوه نامیده شده و انتظار دارم تمام ادارات و دستگاه‌ها، این مناسبت را گرامی بدارند و شما مردم هم برای مراسم باشکوه، عصر جمعه 17 آبان آماده شوید و هیئت کاروان نمادین امام رضا (ع) را همراهی کنید.

این مسئول در پایان متذکر شد: روز ابرکوه و استقبال از کاروان امام رضا (ع) باید برای همیشه در این شهر نهادینه شود.

دعوت مردم به حضور بصیرانه در راهپیمایی روز 13 آبان نیز بخش دیگری از سخنان خطیب جمعه امروز ابرکوه بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر