۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۰۴۷
بروجردی در دومین همایش پدافند غیرعامل:
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید پایش تهدیدها را مورد توجه قرار دهیم دشمن از اصل غافلگیری استفاده می‌کند مواضع را دنبال کرده و نقاط حساس را شناسایی می‌کند اهمیت این موضوع باید از وظایف مهم سازمان پدافند غیرعامل باشد.
علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دومین همایش پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل ایجاد مصونیت در برابر تهدیدهاست با توجه به این مسئله که نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایطی قرار گرفته که همه دشمنان توانمندی‌های خود را به کار گرفته‌اند که به نظام ضربه بزنند با توجه به تجربیات سه دهه گذشته تدبیر منافع ملی و امنیت ملی حکم می‌کند تا شرایطی ایجاد کنیم که دشمن نتواند ضربه‌ای به ما وارد کند.  
 
وی ادامه داد: در فرهنگ اسلامی علاوه بر اینکه پدافند غیرعامل یک امر عقلانی و طبیعی است در تعاریف متعدد و روایات بر این مسئله توجه شده که بتوانیم خود را در برابر تحرکات دشمن مصون نگه داریم این نکته بسیار حائز اهمیت است زیرا در مکان‌هایی که در معرض مذاکره برای این امر هستند اظهار می‌کنند که پروژه‌ای که می‌خواهد اجرا شود چرا باید هزینه‌ها را بالا بگیریم.  
 
بروجردی در ادامه تصریح کرد: از پدافند غیرعامل باید در تمامی پروژه‌ها بهره برد خصوصا وزارتخانه‌هایی که مسائل حیاتی کشور را در اختیار دارند و در دولت نیز باید عنایت ویژه‌ای به آن شود خصوصا در بخش‌های نفت، پتروشیمی، مخابرات و....  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بیان چند نکته اظهار داشت: باید پایش تهدیدها را مورد توجه قرار دهیم دشمن از اصل غافلگیری استفاده می‌کند مواضع را دنبال کرده و نقاط حساس را شناسایی می‌کند اهمیت این موضوع باید از وظایف مهم سازمان پدافند غیرعامل باشد.  
 
وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از مسائل امروز تهدیدهای نرم و جنگ سایبری است دشمن دنبال می‌کند و اگر پایش تهدیدها مورد توجه نباشد بدون شک منافع ملی تهدید می‌شود زیرا گستره تهدیدها بسیار وسیع است.  
 
بروجردی گفت: برخی فکر می‌کنند فقط جمهوری اسلامی ایران یا کشورهای مشابه آن که شرایط خاص دارند باید پدافند غیرعامل را اجرا کنند، اما باید این مسئله را بیان کنیم که کشورهایی مثل اسکاندیناوی و دیگر کشورها بیش از ما اصول پدافند غیرعامل را اجرا و هزینه می‌کنند. پدافند غیرعامل مسئله‌ای جهانی و جزو اصول شناخته شده است.
 
بروجردی ادامه داد: ما در فناوری نانوتکنولوژی که فناوری بومی کشورما نبود در آخرین رده بندی از رتبه 60 به رتبه 8 رسیده‌ایم یعنی در این زمینه هشتمین کشور جهان هستیم که این نشانگر خلاقیت و استعداد ایرانی است.  
 
وی با اشاره به اهمیت ایجاد باور ملی ادامه داد: همه ما باید بپذیریم که این امر مهم است اگر کسی در بخش خصوصی بتواند پروژه‌ای اجرا کند و به وی بگوییم از پدافند غیرعامل بهره بگیرد به نفع سرمایه ملی در تمام حوزه‌های دولتی و خصوصی است باید باور ملی از طریق آموزش و اطلاع رسانی در کل جامعه ایجاد کنیم.  
 
وی تاکید کرد: باید در ارگان‌های دولتی و غیردولتی آستانه حساسیت را بالا ببریم زیرا دشمن همواره در حال پیگیری برای ضربه زدن بوده و اگر ارگان‌های ذیربط آستانه حساسیت را بالا نبرند مطمئنا ضررهای هنگفتی متحمل خواهیم شد.  
 
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در مورد مسئله بودجه و هزینه‌های مالی پدافند غیرعامل گفت: مطمئنا هر کاری به بودجه نیاز دارد و با رهنمود و سخنرانی مسئله حل نمی‌شود همکاران ما در مجلس وظیفه خود را در این زمینه به جا می آورند و دولت نیز در لایحه بودجه ردیفی در این زمینه بگنجاند انتظار ما از دولت محترم و شخص رئیس‌جمهور این است که به این مقوله توجه ویژه‌ای را داشته باشند.  
 
وی در پایان با اشاره به این که پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود خاطر نشان کرد: این اصل برای همیشه و نه تنها در یک شرایط خاص باید مد نظر قرار گیرد سپاه جزوی از هویت ملت زنده است و هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست ملتی که به فکر دفاع از خود نباشد و اهمیت دفاع را درک نکند مطمئنا زنده نیست. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر