۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۰۳۰
 

به گزارش اداره كل روابط عمومي، 

در اين مانور عملياتي موضوع  سناريو حمله به اتوبان تهران قزوين و تخريب بخش از آن  و همچنين تهديد منطقه اي از داخل شهر و از كارافتادن بخشي از زير ساختهاي خدمات رسان بود كه هدف آن سنجش ميزان هماهنگي ، آمادگي و سرعت عمل ، و اسمرار خدمات ضروري به مردم و تسهيل مديريت بحران ناشي از تهديد بود .

در اين مانور ابتدا اتوبان سريعا توسط عوامل انتظامي به مدت 30 دقيقه مسدود و معبري جداگانه براي عبور خودروهاي عبوري باز شد و سپس عمليات امداد و اطقاي حريق توسط نيروهاي هلال احمر ، اورژانس و آتش نشاني انجام شد.

عمليات اطقاي حريق در ظرف كمتر از 13 دقيقه صورت گرفت و پس از آن نيروهاي آتش نشاني اقدام به برش ستون هاي خودرو دچار سانحه شده كرده و مصدوم را از آن خارج كردند.

در ادامه عمليات افراد مصدوم با آمبولانس هاي اورژانس استان به نزديك ترين مركز درماني اعزام شدند.

اين عمليات ميداني كه با 570نيرو از آتش نشاني، هلال احمر، اورژانس، راه و شهرسازي ، نيروي انتظامي، سپاه، بسيج، ارتش ، توزيع نيروي برق و اداره كل فناوري اطلاعات و ساير دستگاههاي استان قزوين برگزار شد با موفقيت برگزار شد .

در اين عمليات بيش از 65دستگاه ماشين آلات امدادي حضور داشتند.ر/
 
به گزارش اداره كل روابط عمومي، ابوالفضل طاهرخاني در جريان بازديد از مانور عمليات ميداني پدافند غير عامل در قزوين كه در اتوبان كرج – قزوين برگزار شد افزود: سناريوي كه براي برگزاري اين مانور عملياتي تدوين شده بود در شوراي پدافند عيرعامل استان به تصويب رسيد و به خوبي برگزار شد.

وي با تقدير از دستگاههاي خدمات رسان استان كه در اين مانور عملياتي حضور داشند اظهار داشت بايد نقاط قوت و ضعف اين مانور را به خوبي بررسي كرد تا درزمان حادثه به خوبي توان مقابله با آن وجود داشته باشد.

طاهرخاني بيان داشت : ميزان آمادگي نيروهاي استان در حوادث اين چنين بسيار حائز اهميت است كه به لطف خداوند و تلاش مديران استان اين آمادگي بين نيروهاي استان قزوين در ميزان قابل قبولي است. ر/

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر