۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۵۹۸۸
به عنوان اولین استان کشور/
کرمانشاه - مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه از مراحل نهایی تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان کرمانشاه خبر داد.

  ˈفضل الله نصرتیˈ افزود: استان کرمانشاه اولین استانی است که چنین طرحی را در کشور تهیه می کند که پس از تدوین نهایی به مثابه یک سند و منبع در اختیار مسوولان دستگاه های اجرایی استان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: براساس این سند، هر طرح و پروژه ای برای توسعه استان که می باید احداث شود، قبلا باید مطالعات پدافند غیرعامل در آن انجام و در حین اجرا نیز رعایت شود.

نصرتی گفت: این مساله حتی برابر قوانین موجود در برنامه های چهارم و پنجم توسعه کشور است و این اداره کل با هر پروژه ای که در آن نکات پدافندی غیرعامل رعایت نشود، برخورد مبتنی با قانون خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سووال که اگر اجرای این قانون در دستور کار قرار گرفته است پس چرا همچنان اجازه ادامه پروژه منوریل که به باور برخی کارشناسان فاقد شاخص های پدافند غیرعامل است را می دهید، گفت: این پروژه از سال 86 و زمانی که هنوز ساز و کار و سازمانی با عنوان پدافند غیرعامل در کشور وجود نداشت، آغاز شده ولی در سال گذشته با مکاتباتی که با وزارت کشور در این رابطه داشتیم، مقرر شد که از سوی مهندس مشاور پروژه مذکور، نکات پدافند غیرعامل لحاظ شود و در دسترس پیمانکار پروژه قرار گیرد.

نصرتی گفت: در مورد این پروژه ما نظر خود را اعلام کرده ایم و در پی همین اعلام نظر بود که قرار است ادامه این پروژه از چهار راه بسیج تا میدان فردوسی به صورت زیرگذر اجرا شود.

نصرتی، البته تاکید کرد که از دید ما بهتر بود به جای منوریل، مترو برای شهر کرمانشاه ساخته می شد زیرا کارکردی چند منظوره از جمله حمل مسافر و جان پناه بودن به مواقع خطر را داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر