۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۹۷۷
با هدف انجام اقدامات فوری برای جلوگیری از انتشار و گسترش بیماری‌های زیستی، و بهره‌‌برداری بهینه از تمامی امکانات دستگاه‌های دولتی، مانور پدافند زیستی در یکی از واحد‌های دامی مازندران برگزار شد.

به گزارش از شهرستان بهشهر، از ساعت 10 تا 13 امروز، رزمایش پدافند غیرعامل با فرضیه تلف شدن سه راس گوسفند در واحد دامی روستای شهید‌آباد بهشهر و بروز علائم بیماری «شاربن» انجام شد.

پس از اعزام کارشناس به واحد دامی مورد نظر نمونه‌برداری و ارسال آن به نزدیک‌ترین آزمایشگاه دامی، گزارش کارشناس و اعلام مورد مشکوک به رئیس اداره دامپزشکی شهرستان، همچنین گزارش رئیس اداره به دامپزشکی استان، بلافاصله ستاد پدافند غیر‌عامل تشکیل شد و دستگاه‌های مرتبط در جریان اهمیت موضوع قرار گرفتند.

مجید مختاری مدیر‌کل دامپزشکی استان مازندران به‌عنوان فرمانده عملیات تعیین و عملیات با رمز «یا علی‌بن‌ابیطالب(ع)» آغاز شد.

با آغاز رزمایش، اکیپ‌های قرنطینه، پایش، ضدعفونی و معدوم‌سازی، پایش بیماری در جمعیت انسانی، ارزیابی، مستند‌سازی، گروه لجستیک و تدارکات وارد عمل شدند و در نهایت هم پاک‌سازی و عادی‌سازی محل مورد نظر صورت گرفت.

در پایان رزمایش پدافند زیستی، فرمانده عملیات از همکاری همه دستگاه‌های مرتبط و حضور به‌موقع در محل حادثه قدردانی کرد.

سازمان جهادکشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان مازندران، تولیت این رزمایش را بر عهده داشتند همچنین، استانداری مازندران، فرمانداری بهشهر، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، اطلاعات، نیروی انتظامی، صدا و سیما، هلال احمر، بسیج سازندگی، راهنمایی و رانندگی و اتحادیه صنعت دامپروری در سطح استان و شهرستان، دستگاه‌های همکار در برگزاری مانور بودند.

مجموعه‌ای از اقدامات شامل رصد و پایش، آشکارسازی، هشدار‌دهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل، حفاظت و پیشگیری، امداد و نجات، درمان، بازیابی و بازنگری منابع، محدودسازی و رفع آلودگی در برابر تهدید زیستی که موجب حفاظت از سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدات زیستی و کاهش آثار و عواقب ناشی از آن‌ها می‌شود را پدافند زیستی می‌نامند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر