۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۹۵۸
همايش پدافند غيرعامل در سمنان برگزار می‌شود
مدير كل پدافند غير عامل استان سمنان با اشاره به برگزاری همايش پدافند غيرعامل با رويكرد تهديدات اقتصادی در سمنان گفت: پدافند غير عامل نقش كليدی و بنيادی در همه عرصه‌ها دارد.

عباس پازوكی، مديركل پدافند غير عامل استان سمنان، از برگزاری همايش پدافند غيرعامل با رويكرد تهديدات اقتصادی در استان خبر داد و گفت: فرهنگ‌سازی و تبيين جايگاه و نقش پدافند غير عامل برای همه آحاد جامعه و به خصوص گروه‌های مختلف اقتصادی، از مهمترين اهداف برگزاری اين همايش است.

وی ادامه داد: اگر قرار است بحث اقتصاد مقاومتی كه مدنظر رهبری معظم انقلاب است عملياتی شود، بايد به سمت استقلال اقتصادی حركت و نگاه پدافندی را در تعاملات مدنظر قرار دهيم.

مديركل پدافند غير عامل استانداری سمنان با اشاره به ظهور تهديدات نوينی كه در حوزه‌های سايبری و اقتصادی و.. صورت می‌گيرد اظهار كرد: اين همايش كه با رويكرد تهديدات اقتصادی برگزار می‌شود به تبيين و آگاه‌سازی تهديدات اقتصادی در حوزه‌های داخلی و تعاملات خارجی می‌پردازد.

رسالت اصلی پدافند غيرعامل، مصون‌سازی و كاهش آسيب‌پذيری در داخل كشور است

پازوكی تصريح كرد: مسئوليت و رسالت اصلی پدافند غيرعامل، مصون‌سازی و كاهش آسيب‌پذيری در داخل كشور است تا دشمن در هيچ زمينه‌ای نتواند برای كشور تهديد ايجاد كند.

وی با بيان اينكه نگاه پدافند غير عامل بايد در همه عرصه‌ها در نظر گرفته شود خاطرنشان كرد: به عنوان مثال، نگاه پدافند غير عامل در بحث شهرسازی بايد اينگونه باشد كه اهداف دو منظوره را در نظر گرفت مثلا ايجاد مترو در شرايط صلح برای تسهيل حمل و نقل و در شرايط بحران به منظور پناهگاه از آن استفاده شود.

همايش پدافند غيرعامل با رويكرد تهديدات اقتصادی فردا با حضور معاون سياسی ـ امنيتی استانداری و علی محمدی و صوفی از اساتيد دانشگاه مالك اشتر امروز، 6 آبان‌ماه در سمنان در حال برگزاری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر