۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۸۹۵
معاون مدیریت بحران و پدافند غیر عامل مازندران تاکید کرد
مانور فراگیر مدیریت بحران در تهران اقدام بسیار خوبی در قالب کارگروه تخصصی برای آمادگی نیروها است؛ این مانور به صورت بحث عملیاتی پنهان مطرح است و چون واقعی برگزار می‌شود، انگیزه بیشتری برای خروجی خوب در نیروها ایجاد خواهد شد.
معاون اداره کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان مازندران در آستانه برگزاری دومین مانور فراگیر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل آبفای تهران، اظهار کرد:‌ در استان مازندران برای پشتیبانی ازتهران هماهنگی‌ها در صورت گرفته و آمادگی لازم را برای حضور در مانور داریم.

عطاالله داداش‌پور در نشست مدیران مراکز مدیریت بحران و پدافند غیر عامل افزود: در این مانور ارتباط بین استان‌های معین و چگونگی ورود استان مازندران مطرح است بنابراین باید توجه کرد که با توجه به پیش بینی زلزله 7 ریشتری در مانور هفته آینده راه دسترسی چگونه خواهد بود.

وی تصریح کرد:‌ در زلزله فیروزآباد که به قدرت 5.2 ریشتر بود محور هراز با 28 کشته به مدت حدود سه هفته کاملا مسدود شد. بنابراین اگر خروجی درست از مانور بخواهیم باید دو محور هراز و کندوان را برای دسترسی از برنامه خارج کنیم. بنابراین محور فیروزکوه باقی می‌ماند.

معاون اداره کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان مازندران ادامه داد: طراحی‌ها در حال حاضر نیز باید بر مبنای اصل قضیه باشد بنابراین باید توجه کرد که برخی از نقاط فیروزکوه نیز ممکن است ریزش داشته باشد لذا همه موارد در نظر گرفته خواهد شد.

* مانور آبفا تمرین و ممارست

مدیر اداره کل بحران و پدافند غیر عامل استان سمنان نیز دراین مراسم با اشاره به برگزاری مانور آبفا با رویکرد مذکور در ابتدای سال در سمنان گفت: این مانورها تمرین و ممارست است و برای اتفاقات پیش رو در زمان بحران آمادگی ایجاد می‌کند.

نصرت الله صبری با اشاره به وقوع حادثه در سمنان در ماه مبارک رمضان گفت: در گرم‌ترین فصل سال برای یکی از خطوط آب حادثه‌ای رخ داد که باعث کمبود آب شد اما با توجه به تمرین‌هایی که در مانورها داشتیم توانستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارها را انجام دهیم.

* استان معین معین باید تعیین شود

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل کشور نیز با تاکید بر این‌که در صورت وقوع حادثه در کلانشهرها، در بخش آب مشکلات زیادی رخ خواهد داد، گفت: با برگزاری دومین مانور فراگیر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل آب و فاضلاب استان تهران حادثه شبیه سازی می‌شود تا بتوانیم در صورت بروز مشکل به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

مرتضی اکبرپور با اشاره به یکی از مشکلات تشریفاتی در زمان وقوع حادثه اظهار کرد:‌ پس از زلزله آذربایجان کمیسیون عمران مجلس جلسات متعددی برگزار کرد و براساس مذاکرات پیشنهاد شده است که هنگام وقوع حادثه مسوولان محلی، در محل حادثه باشند و دیگر مسوولین نیز به محل حادثه بروند و ستاد در محل آسیب دیده دایر شود و نه خارج از آن.

وی با تاکید بر این‌که در زمان بحران نباید تشریفات وجود داشته باشد، افزود: متاسفانه این مسائل در حادثه آذربایجان رعایت نشد و ضعف‌هایی در کار بود که الان نمایندگان به بخشی از آن رسیده‌اند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل کشور خاطرنشان کرد: مشکل کنونی اصفهان که با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کند یک پیام دارد و آن این است که ممکن است دو استان جانشین در یک زمان دچار مشکل شوند. بنابراین باید استان معین معین نیز دیده شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر