۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۸۸۸
مدیرعامل آبفای هرمزگان :
مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: در حال حاضر بیش از 855 هزار میلیون ریال اعتبار برای اجراي پدافند غير عامل در بخش تاسیسات آب و فاضلاب در سطح استان مورد نیاز است.
حسین خادمی با اشاره به هفته دفاع غیرعامل (چهارم تا دهم آبانماه)، پدافند غیرعامل را یک اصل همیشگی عنوان کرد و گفت: کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی ، ساختمانها و تاسیسات ، تجهیزات زیربنایی آبرسانی از مهمترین اهداف شرکت در این راستا است.

خادمی افزود: در این رابطه آبفای هرمزگان طی مطالعاتی جامع با هدف شناسایی عوامل بحران و اولویت بندی بر اساس اعتبارات و توان مالی شرکت، نسبت به اجرایی کردن فعالیت های موثر در این زمینه اقدام کرده و با انجام مانورهای تخصصی در واحدهای ذیربط ، آمادگی کارکنان خود در مقابله با بحران را آزموده است.

به گفته این مسئول؛ در حال حاضر بیش از 855 هزار میلیون ریال اعتبار جهت انجام اقدامات ضروری در راستای اجرای  پدافند غير عامل در بخش اصلاح ، بازسازي و مقاوم سازی تاسیسات آب و فاضلاب در سطح استان مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: برای مقابله با عوامل بحران زای طبیعی که شاخص ترین آنها در استان زلزله است، علاوه بر بررسی اثرات آن در تاسیسات سطح استان و دسته بندی آنها براساس میزان خطرپذیری ، برنامه ریزی لازم در جهت حفظ و تقویت تاسیسات انجام شده که با تخصیص اعتبار مصوب مقام سازی خواهند شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه در خصوص اهم اقدامات انجام شده در راستاي اجراي پدافند غير عامل در تاسيسات آب و فاضلاب استان اظهار داشت: مقاوم سازي تعدادي از تاسيسات آبرسانی، راه اندازي سيستم كلرزني و ازن زني در تصفيه خانه آب بندرعباس، تاسيس و راه اندازي آزمايشگاه مركزي اب وفاضلاب بندرعباس، بررسي كيفيت آب منابع سطحي و زير زميني از لحاظ شيميايي و هسته اي و تامين آب در جزاير حساس مازاد بر نياز از جمله این اقدامات است. همچنین اجراي تله متري و مانيتورينگ تاسيسات آب شهرها ی پارسيان ، بندرعباس و حاجي آباد نيز از دیگر اقدامات در حال اجرا است.

این مسئول به كاهش قابليت‌ و توانايي سامانه‌هاي شناسايي، هدف يابي و دقت هدف‌گيري تسليحات آفندي دشمن و تقليل آسيب پذيري و كاهش خسارت و صدمات تأسيسات، تجهيزات و نيروي انساني مراكز حياتي، حساس و مهم در برابر تهديدات به عنوان اهداف مهم پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: كليه تأسيسات آب وفاضلاب از نظر مسائل پدافندي در زمينه هاي وضعيت پوشش گياهي، وضعيت پشتيبان شبكه برق، تجهيزات اطفاء حريق و حفاظت فيزيكي مورد تحليل قرار گرفته  و اولويت بندي شده اند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر