۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۸۸۶۰
رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر:
رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر گفت: در مردمی کردن حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور کوتاهی کرده‌ایم بنابراین باید این جریان را به یک مطالبه عمومی، علمی و دانشگاهی تبدیل کنیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، ابوطالب شفقت، رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر در اولین گردهمایی معرفی و تشکیل انجمن حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی ایران که در سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد اظهار داشت: ما جامعه‌ای مردم پایه هستیم و اگرکاری کنیم که حمایت‌ها مردمی شود مسئولانی که باید وظیفه حفاظت از زیرساختها را انجام دهند مجبور خواهند شد تا این کار را با جدیت پیگیری کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در مردمی کردن حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور کوتاهی کرده‌ایم و باید بیشتر تلاش کنیم. این جریان باید به یک مطالبه عمومی، علمی و دانشگاهی تبدیل شود تا این قضیه جایگاه خود را پیدا کرده و عملیاتی شود.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر تصریح کرد: باید به مسئولان اثبات کنیم که اگر مسئول زیرساخت‌های حیاتی و مشغول خدمت هستید اما به حفاظت از این زیرساخت توجه نکنید به نحوی دارید این سرمایه‌ها را از بین می برید.

شفقت با بیان اینکه مصون‌سازی کشور از منظر اقتصادی، اجتماعی و دفاعی امنیتی، یکی از ضرورت‌ها و واجبات کشور است تصریح کرد: چنانچه از این مهم غفلت کنیم به سمتی نوعی محاصره خواهیم رفت که از دست رفتن همه دارایی‌ها و حتی باورهایمان را به دنبال خواهد داشت.

وی متذکر شد: نکته‌ای که نباید از آن غافل شویم این است که توجه به حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و فیزیکی نباید موجب غفلت ما از زیرساخت‌های معنوی ما شود و باید به فکر مصونسازی باورهایمان نیز باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر تنها راه دستیابی به این هدف را توسعه علم و دانش دانست و توضیح داد: در حال حاضر غول دیجیتال حتی در حال از بین بردن مفهوم حکومت‌داری است. در 400 سال اخیر حکومت‌داری مبتنی بر دارایی، سرمایه و پول نقد بوده است اما اگر مدل پول و سرمایه عوض شود و کس دیگری نقش پول را تعیین کند که بلاکچین در حال انجام این کار است خاصیت حکومت داری به شیوه کنونی از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: تنها با توسعه علم است که می‌توانیم هم به جایگاه واقعی خود دستیابیم و هم از طریق آن مفاهیم دینمان را توسعه دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر