۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۸۵۶
محققان موسسه Orbit Logic واقع در گرین بلت آمریکا یک نرم افزار تلفن همراه طراحی کردند که می تواند حضور ماهواره های جاسوسی را تشخیص بدهد .

به گزارش از پایگاه نیوزویک، این نرم افزار که SpyMeSat نام دارد، می تواند حضور تجهیزات عکسبرداری هوایی از جمله ماهواره های جاسوسی و عادی را که در حال تصویربرداری از سطح زمین هستند، تشخیص دهد.

این نرم افزار مدار حرکت و موقعیت ماهواره هایی را که قادر به مشاهده کاربر تلفن همراه هستند، شناسایی می کند و به صورت گرافیکی نمایش می دهد. همچنین هنگام حضور یک ماهواره مجهز به دوربین یا رادار در محدوده، به کاربر هشدار می دهد.

با استفاده از این نرم افزار، امکان اطلاع از جزییات مربوط به عملکرد ماهواره نیز وجود دارد.

تمام ماهواره های تصویربرداری که توسط این برنامه قابل تشخیص هستند، نزدیک به زمین و تا ارتفاع 805 کیلومتری قرار دارند. به علاوه این برنامه قادر به شناسایی ماهواره ها و دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده نیست.

این نرم افزار می تواند حضور ماهواره هایی را که وضوح تصویر آن ها 5 متر یا بیشتر است، تشخیص دهد. اغلب چنین ماهواره هایی از نوع ماهواره های مخابراتی و تجاری هستند.

عبور یک ماهواره از محدوده لزوما به این معنی نیست که آن ماهواره در حال تصویربرداری از منطقه است چراکه ممکن است دوربین ماهواره خاموش باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر