۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۸۱۴
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه :
پرور تصریح کرد:از جمله مسئولیت های دامپزشکی، می توان به تامین امنیت غذایی با منشاء دامی، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، نظارت بهداشتی و شرعی، اشاره کرد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، آیت الله مصطفی علماء امروز در دیدار با کارکنان این اداره، اظهار کرد: کار دامپزشکی جزء امورات تخصصی و واجب برای مردم است و حاصل این تلاشها است که محصول و تولیدات دامی، به صورت سالم، بهداشتی و با نظارت ناظرین شرعی به صورت طعامی حلال در سفره های مردم قرار می گیرد.

علماء افزود: رعایت هر دو نکته نظارت بهداشتی و نظارت ناظرین شرعی در دامپزشکی، از مسائل مهم بشمار می رود.

وی اضافه کرد: یکسری کارها را باید پیشاپیش انجام داد که وقتی مشکلی بروز نمود، راحت تر بتوان آنرا مهار کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در این مراسم عنوان کرد: دامپزشکی با اطلاع رسانی و تدابیر مناسب از جمله توزیع بروشور و اطلاعیه های بهداشتی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان مدارس و دانشگاه‌ها، زمینه خدمات رسانی بیشتر و مطلوب تری را نسبت به دامداران و عموم مردم فراهم نموده است.

نادر پرور ابراز کرد: در شش ماهه نخست امسال، بیش از دو میلیون و 179 هزار و 436 راس دام سبک و سنگین علیه بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام واکسینه شده اند.

وی خاطر نشان کرد: درباره پیشگیری از بیماری های واگیردار نیز، تعداد دو میلیون و 513 هزار و 738 راس دام به‌صورت کاملا رایگان توسط اداره کل دامپزشکی استان علیه بیماریهای فوق، واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: در شش ماهه نخست امسال و توسط بخش خصوصی، بیش از یک میلیون و 300 هزار راس دام مورد واکسیناسیون قرار گرفت که بر این اساس مجموع واکسیناسیون دام علیه بیماری ها، به بیش از شش میلیون راس در نیم سال اول رسید.

پرور تصریح کرد: از جمله مسئولیت های دامپزشکی، می توان به تامین امنیت غذایی با منشاء دامی، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، نظارت بهداشتی و شرعی، اشاره کرد.

درصورت رفع مشکلات دامپزشکی می توان به روند سلامت جامعه امیدوار بود

وی گفت: در صورت انجام درست امور و رسیدگی به مشکلات دامپزشکی، می توان به روند سلامت جامعه امیدوار بود و مسائل و مشکلات حوزه بهداشتی نظارتی را کاهش داد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه، جزء استان هایی است که در تمام کشتارگاه های فعال استان، علاوه بر وجود ناظرفنی و بهداشتی، دارای ناظر شرعی نیز می باشد.

پرور افزود: مصرف کنندگان با خرید از مراکز مجاز عرضه گوشت مهمور به مهر بهداشتی دامپزشکی، از سلامت و حلال بودن گوشت مصرفی خود اطمینان کامل داشته باشند.

دامپزشکی کرمانشاه، سالانه از هدر رفتن 3 هزار میلیارد ریال جلوگیری می کند

وی اضافه کرد: از جمله دستاوردهای خدمات بهداشتی پیشگیری، نظارتی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، می توان به جلوگیری از هدر رفتن قریب به 3 هزار میلیارد ریال و 10 درصد از تلفات و ضایعات دام و فرآورده های دامی، اشاره کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: شعار امسال دامپزشکی، «پیشگیری از طریق واکسیناسیون» بوده که امیدواریم مجموعه کارکنان دامپزشکی استان با تلاش شبانه روزی خود بتوانند حتی علی رغم  تهدید سلامتی خود، سلامت جامعه و شهروندان را تامین نمایند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر