۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۸۱۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز خبر داد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز از جانمایی برای احداث یک بیمارستان صحرایی در این استان خبر داد.

سید شهاب‌الدین حسینی اظهار کرد: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایطی که دارد، از نظر وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه جزء کشورهایی است که حوادث زیادی در آن رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: باید برای مقابله با اینگونه حوادث و بحران‌ها آمادگی لازم را داشته باشیم و بتوانیم در زمان وقوع بحران با کمترین هزینه و خسارت آن را مدیریت و کنترل کنیم.

این مسئول افزود: برای تحقق این مهم از یکسو باید برنامه‌ریزی و آمادگی لازم را برای زمان وقوع حادثه داشته باشیم و از طرف دیگر امکانات ضروری را نیز پیش‌بینی کنیم.

حسینی در پاسخ به خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه در بحث مدیریت بحران در استان البرز چه اقداماتی از سوی استانداری صورت گرفته است، گفت: با توجه به امکانات و منابعی که در اختیار داریم، تلاش بسیاری صورت گرفته است تا با همکاری نهادها و دستگاه‌های مرتبط، آمادگی لازم را برای پیشگیری از وقوع حادثه و همچنین مقابله با بلایای طبیعی و حوادث مترقبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در همین راستا طرح احداث یک بیمارستان صحرایی در استان البرز که جزء ضروری‌ترین اولویت‌های ماست، در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز افزود: برای این کار با همکاری استانداری جانمایی لازم صورت گرفته و محل احداث بیمارستان صحرایی تعیین شده است.

حسینی افزود: پیگیری احداث این بیمارستان صحرایی و فراهم‌سازی تجهیزات مورد نیاز برای زمان‌های بحرانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در طرح‌هایی، مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای ساختمانی و به ویژه مسکن‌های روستایی در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر طرح‌های لازم در این حوزه در دست بررسی است.

حسینی در پایان تاکید کرد: هدف اصلی ما کسب آمادگی برای مواقع بحرانی است، تا در زمان مناسب بتوانیم اقدامات پیشگیرانه‌ را با کمترین هزینه انجام دهیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر