۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۷۷
برنامه وايبر توسط يک کارآفرين آمريکايي - اسرائيلي به نام تالمون مارکو "Talmon Marco" که مديريت شرکت وايبر را بر عهده دارد، طراحي و ساخته شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایتنا، وايبر (Viber) نرم‌افزاري ويژه گوشي‌هاي تلفن همراه است که به افراد اجازه مي‌دهد در هر کجاي دنيا، با دوستان خود که اين برنامه بر گوشي‌هاي آن‌ها نصب شده، تماس تلفني رايگان برقرار نموده يا پيامک رايگان ارسال کنند.در برخي سايت‌ها، اخباري مبني بر جاسوسي بودن اين نرم‌افزار به نفع اسرائيل منتشر شده است.

دکتر عبدالرحمان الصاوي، استاد ارتباطات در دانشگاه حلوان مصر، درستي اين خبر را ممکن دانسته است. وي در گفتگو با روزنامه «صدي البلد» چاپ مصر، با اشاره به اين که هيچ راهکاري براي جلوگيري از تجسس در اينترنت وجود ندارد، از کاربران اينترنتي خواست در کار با تمام شبکه‌هاي اجتماعي بسيار بااحتياط عمل کنند و همچنين از قرار دادن اطلاعات مهم خود در اينترنت بپرهيزند.

 برنامه وايبر توسط يک کارآفرين آمريکايي - اسرائيلي به نام تالمون مارکو "Talmon Marco" که مديريت شرکت وايبر را بر عهده دارد، طراحي و ساخته شده است.اين شخص به مدت چهار سال در ارتش رژیم صهیونیستی سابقه خدمت دارد و چندي نيز به عنوان مدير اجرايي بخش اطلاعات در هسته مرکزي ارتش اين رژیم فعاليت داشته است.

روزنامه صدي البلد در ادامه تحليل خود، با اشاره به اين که «وايبر» به طور صد‌در‌صد رايگان و بدون تبليغات به کاربران عرضه مي‌شود، اين سوال را پيش کشيده که اين برنامه با چه هدفي، به صورت کاملاً رايگان در اختيار صد ميليون کاربر در نقاط مختلف جهان قرار گرفته است؟

گفتني است بررسي گذشته آقاي تالمون مارکو نشان مي‌دهد وي در زمينه توليد جاسوس‌افزارها، ويروس‌هاي دانلودکننده اطلاعات و برنامه‌هاي هک از سابقه طولاني برخوردار است، که از جمله اين برنامه‌ها مي‌توان به "iMesh – Bandoo" اشاره کرد.

کارشناسان به کساني که از وايبر استفاده مي‌کنند، هشدار مي‌دهند علاوه بر حذف اشتراک خود از اين برنامه، آن را هم از تلفن همراه خود پاک کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر