۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۷۶۷
رضایی:
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: مجاورت این استان با افغانستان اهمیت دامپزشکی در پدافند غیرعامل را به دلیل شیوع عوامل بیماری دامی یا مشترک بین انسان و دام دو چندان می‌کند.
محمدعلی رضایی در همایش دامپزشکی و پدافند غبرعامل با اشاره به بیماریهای مشترک بین انسان ودام گفت: در انسان 49 درصد بیماریهای عفونی شناخته شده و 73 درصد بیماری‌های نوپدید بین انسان و دام مشترک است.

وی افزود: دامپزشکی در پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام و کنترل فراورده‌های خام دامی در جهت تولید مواد پروتئینی سالم، قرنطینه در جهت جلوگیری از انتشار بیماری، آموزش برنامه‌های گسترده و متنوعی انجام داده است.

رضایی در تعریف پدافند غیرعامل گفت: هر اقدام غیرمسلحانه و بدون به کارگیری جنگ افزار که سبب شود تا خسارت دشمن به مراکز حساس و حیاتی به حداقل برسد؛ پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش‌ها مقدمه‌ای برای اهمیت پدافند غیرعامل است و توجه مسئولین به اهمیت پدافندغیرعامل با بیش از گذشته شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از اقدامات دامپزشکی خراسان جنوبی در حوزه پدافند غیر عامل عنوان کرد: تشکیل اکیپ‌های واکنش سریع در مقابلع با انواع بیماری‌های مختلف که جنبه همه گیر دارد، طراحی و آماده سازی کلنیک و آزمایشگاه سیار دامپزشکی از اقدامات انجام شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر